Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppsett av Google home mini, får ikke opp voice match


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg en Google home mini for noen uker siden. Fikk satt den opp via mobilen å alt funker egentlig greit. Men jeg synes den er veldig treg til å reagere når jeg sier "hey Google". Må prøve noen ganger før jeg får den til å reagere. Noe som blir veldig plagsomt. 

 

Så fikk jeg ett tips om noe som heter voice match. Men dette er ikke noe jeg finner noen plass i min Google home app. Har prøvd å slette appen, installere på ny, resette home mini... Ingen ting ser ut til å virke. 

 

Hva er det jeg mangler for å få satt opp voice match? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har fått det til, men akkurat hva som var utslagsgivende er jeg ikke sikker på. Begynn i hvert fall med å sette telefonen til engelsk og restart appen.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har også flere Google Home mini'r, og jeg har forsåvidt konkludert med at det er dårlig mikrofon i disse, ikke at engelsken vår er så dårlig?

Lest om flere med samme erfaring.

Føler jeg må skrike til den for at den skal reagere, utrolig plagsomt. Spesielt treg hvis det er musikk eller annen lyd i samme rom.

Google Home Mini har "møkk i øra" :)

 

Har Amazon Echo Dot også, og den reagerer selv med høy musikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får den til å reagere fra ett godt stykke vekke faktisk så synes ikke mikrofonen er så veldig svak. Men jeg må si "Google" på en veldig spesiell og for meg unaturlig måte. Ellers vil den ikke reagere. Hadde håpet at en voice match hadde fikset dette.

 

Sist jeg prøvde så la jeg inn adresser i usa på enheten og enkelte plasser på telefonen. Men ser jeg har ikke prøvd å endre språket til engelsk. Det er nå gjort så får vi teste når vi kommer hjem igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Venter på en mini selv, men noen som vet om voice match fungerer mot HS?

 

Jeg ser for meg f.eks på soverommet, hvis jeg sier - turn on my reading light, så vil jeg at den skal slå på leselyset på min side av senga, mens hvis dama sier det samme så slår den på lyset på hennes side.

 

Evt om man kan egendefinere hva som skjer når person x sier y?

På Alexa er det jo en enkel regelmotor hvor man kan sette opp slike ting, uten voice match da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voice match gjøres fra telefonen, men er litt buggy på en del enheter. Først og fremst må telefonen være riktig satt opp før du i det hele tatt får opp muligheten til å legge inn voice match. Språket må være engelsk (engelsk US funket best for meg) og du må ha oppdatert Google assistant. Kommer til det punktet at du kan legge inn voice match, men da er det mange som får "Enrollment couldn't complete". Slet med dette selv og laget en post på Reddit som jeg kopierer inn her:

 

The problem is not just with Samsung. I have the same issue with multiple devices (Samsung, Lenovo, etc). Two Different solutions that both worked for me:

1. Easiest: If you have more than one device, you can try the voice match on another device. Just make sure that your gmail account is used for the voice matching (you may have to add it). Test it after you have done the voice match, to make sure it identifies you correctly. "Hey Google. What is my name"


2. Delete the cache of the "Google" app, and the "Google Home" app. Go to the Google play store and uninstall the Google app. It will be reverted to a previous version. Uninstall the Google Home app. Go into the Google assistant and train the voice Go to Google play store and update the "Google" app. Install the "Google Home" app again In the "Google Home" app, you should now be prompted to train Voice Match again and hopefully it works now. Test it after you have done the voice match, to make sure it identifies you correctly. "Hey Google. What is my name"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.