Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feil med kjøring av scripts (etter en stund)


Erling

Anbefalte innlegg

Glimrende Moskus.

 

Fra tid til annen får jeg denne meldingen:

 

Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\moskus-toggle.vb: Initialisering av kompilator mislyktes uventet: Systemet finner ikke angitt fil.

 

En omstart av HS fikser det, men...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juli 2016 klokken 10.01, Moskus skrev:

Kan jo poste den engelske feilmeldingen her... ;)

 

Hm., mulig jeg misforstod. Fant ikke utav den Engelske varianten. Legger den til i lista over ting jeg burde ha ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 26.7.2016 den 9.35, Moskus skrev:

Jeg tipper at den ikke finne Scheduler.dll, og jeg løste det problemet med å legge til den aktive brukeren under "Security" på HS3-katalogen i Program Files (x86).

 

@Moskus eller andre hjelpsomme sjeler.

 

Sliter med denne enda, det er brukerkrøll og rettigheter, evt. path til scheduler.dll.

 

Hvis ERLING starter fra HS3 fra RDP alt er OK, ERLING logger automatisk på med lagret passord, da er det ikke OK.

 

Hvilken bruker er det da som kjører HS3? Både System og Administrator har full control.

 

+

 

@Christoffer hadde en løsning her:

 

 

Hvor er det path skal inn? Erindrer fortrengt kunnskap fra før NT4.

 

:-)

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Erling said:

 

@Moskus eller andre hjelpsomme sjeler.

 

Sliter med denne enda, det er brukerkrøll og rettigheter, evt. path til scheduler.dll.

 

Hvis ERLING starter fra HS3 fra RDP alt er OK, ERLING logger automatisk på med lagret passord, da er det ikke OK.

 

Hvilken bruker er det da som kjører HS3? Både System og Administrator har full control.

 

+

 

@Christoffer hadde en løsning her:

 

 

Hvor er det path skal inn? Erindrer fortrengt kunnskap fra før NT4.

 

:-)

 

God helg.

Her skal den legges til etter "Start in (optional)"

 

picture.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Erling skrev:

Jeg starter med en .bat-fil:

Der er problemet, du får ikke spesifisert "Startup path" i en bat-fil, så det må du slutte med. Les HS-skolen del 2, det er en fin løsning hvis du vil utsette oppstarten litt. :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Moskus skrev:

Der er problemet, du får ikke spesifisert "Startup path" i en bat-fil, så det må du slutte med. Les HS-skolen del 2, det er en fin løsning hvis du vil utsette oppstarten litt. :) 

 

Takk nok en gang, dette fungerer glimrende.

 

http://www.r2.com.au/page/products/download/startup-delayer/ + HS-skolen anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.