Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte HomeSeer fra Zee S2 til Windows


Chris

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i dag en Zee S2 kjørende med HomeSeer. Jeg skal nå installere HomeSeer på en Windows maskin med HS3 Pro lisens.

 

Hvordan gjør jeg dette helt konkret?

Vet jeg må ta backup av UZB og overføre HomeSeer config, men hvordan får jeg tak i disse filene? Har veldig lite peiling på Linux..

Og hvordan gjør jeg det med Plug-ins?

 

Noen som kanskje vil lage en rask guide? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Forvent å miste så og si alle eventene dine, dette har noe med mono på linux å gjøre eller noe slik. Husker ikke i farten. 

 

Ellers må du ta backup av interface ja.

 

Jeg hadde en tråd om dette her inne, når jeg utførte det samme. Du finner nok mye god info der :) Men det er noe hærk! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Salvesen skrev:

Forvent å miste så og si alle eventene dine, dette har noe med mono på linux å gjøre eller noe slik. Husker ikke i farten. 

 

Stemmer nok det...

Men i de nyeste versjonene har de en eksport/import-funksjon i «Labs»-menyen. Mulig den kan brukes?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Odd skrev:

Min erfaring er at det er like raskt å begynne fra bunn av.
Gjerne tenke gjennom om en vil gjøre ting annerledes.
 

Odd

 

Jeg gikk for denne løsningen til slutt, foruten interfacet da. 

 

Gikk over til å skrive mer scripts ift eventer, da er det lett å dra over ved en evt situasjon i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎03‎.‎2018 den 9.02, Salvesen skrev:

Gikk over til å skrive mer scripts ift eventer, da er det lett å dra over ved en evt situasjon i fremtiden :)

Mine $0.02, men likevel: Du kan gå tilbake igjen, fordi 1) eventer er lettere å holde styr på enn scripts i lengden (iallfall min årelange erfaring) og 2), du kommer ikke til å ha det samme problemet igjen uansett hvilket OS du går for neste gang. ;)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått dette til og det gikk faktisk overaskende lett :)

 

Det første jeg gjorde var å ta backup av UZB via z-wave plug-in'en. Denne lagres under "usr - local - HomeSeer - Data - Z-Wave" på Zee S2. (Fant senere ut av jeg ikke trengte denne da jeg skulle bruke samme UZB.

Deretter tok jeg backup av config på Zee S2 via Tools - Setup - Backup Config.

 

Siden jeg skulle bruke samme UZB så flyttet jeg over denne til Windows maskinen. Dette var en maskin med Windows 7. Windows fant ikke driveren, men den fant jeg på Tronika sin side. Installerte denne via enhetsbehandling i Windows. 

 

Så gikk jeg inn på den nye HomeSeer installasjonen og installerte  HomeSeer Z-Wave plug-in'en og aktiverte interface'et (UZB).

 

Etter det lastet jeg inn config fra backup via Tools - Setup - Restore Config. Gjorde deretter en restart av maskinen og HomeSeer.

 

Jeg installerte nå alle mine plug-ins på nytt og aktiverte de med samme lisens som jeg hadde brukt på Zee S2.

 

Nå fungerer alt som det skal, tilsynelatende i hvertfall :)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.