Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flytte fra Fibaro HS til HomeSeer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Fibaro HS Light boks som jeg nå har fått nok av at henger seg støtt og stadig.

Jeg har anskaffet meg en Homeseer lisens og en Z-Net usb enhet.

 

Spørsmålet er hvorvidt det er mulig å kopiere ut / ta vare på z-wave nettverket, eller om jeg må starte helt på nytt igjen? Utfordringen er at jeg har flere enheter som ikke har fysiske brytere, og må da altså skru opp stikkontakter for å få satt enhetene i discovery mode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Doccy skrev:

Spørsmålet er hvorvidt det er mulig å kopiere ut / ta vare på z-wave nettverket, eller om jeg må starte helt på nytt igjen?

Det beste jeg kan si er at jeg tror dette burde være mulig. Jeg har lagt til en HCL som en secondary controller for å prøve å få oppgradert noen dimmere...

 

Hvis du (i HCL) går til Configuration -> Z-wave, finner du nesten nederst dette alternativet:

image.png

 

Det lar deg overføre HCL sin master controller funksjon til et annet interface.

 

I HomeSeer velger du først da dette alternativet (gitt at du har lagt til et Z-wave interface) under Plugins -> Z-wave -> Controller Information:

Receive Network from another Controller

image.png

 

Jeg tror jeg ville valgt en timeout lenger enn 30 sekunder i HCL, kun for sikkerhets skyld. Iallfall hvis du har et stort nettverk.

 

Nodene kommer muligens i rekkefølge, men vil nok ikke ha samme nummereringen som de hadde i HCL. Det blir altså et lite puslespill å finne ut hvilke nodenummer som tilhører hvilken fysiske dings, dessverre. :(

 

Men det lar seg gjøre. :)

 

 

Merk at jeg IKKE har prøvd dette selv, og tar absolutt ikke ansvar for noe som helst! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.