Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Off Topic-tråden


Anbefalte innlegg

På ‎14‎.‎04‎.‎2018 den 13.50, Erling skrev:

Identifisering av løs del, fra Z-Wave plug-ins?

 

Hva er dette? 2-3 mm hver vei, 1 mm tykk. Ingen loddinger.

 

Raslelyd i dimmeren, åpnet og fant denne mens jeg hørte på Pils.

 

Ideer?

 

Du har funnet en (sikkerhets)kondensator. Sannsynligvis fra inngangsfilteret. Ta det på garantien!  I beste fall støyer den nå kraftig på radioer. I værste fall kommer den magiske røyken sivende ut snart. Bumerket er litt uklart på bildet, så uvisst om det er Murata. Den må har forlatt kretskortet i en faderlig fart ettersom den har etterlatt loddekontaktene på kretskortet! Smalt det godt?

 

https://www.ttiinc.com/content/ttiinc/en/manufacturers/k-o/murata/products/murata-ga3-gd-gf-gb-recognized-safety-capacitors.html

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB-hub?

 

Har en ultraportabel pc liggende, 1 USB-port er alt.

 

Skal legge inn ny Windows, må borte fra USB samtidig som musen er inne.

 

Fungerer billigste USB-hub eller husker jeg litt om jeg mener at den må ha power?

 

Fungerer denne:

 

TP-Link UH400 USB 3.0 4-Ports Hub

4 ports USB 3.0 , bærbar , ingen strømadapter trengs

 

https://www.komplett.no/product/853509/datautstyr/periferiutstyr/usb-hubkvm/usb-hub/tp-link-uh400-usb-30-4-ports-hub?offerId=KOMPLETT-310-853509#

 

?

 

Takk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB-hub?
 
Har en ultraportabel pc liggende, 1 USB-port er alt.
 
Skal legge inn ny Windows, må borte fra USB samtidig som musen er inne.
 
Fungerer billigste USB-hub eller husker jeg litt om jeg mener at den må ha power?
 
Fungerer denne:
 
TP-Link UH400 USB 3.0 4-Ports Hub
4 ports USB 3.0 , bærbar , ingen strømadapter trengs
 
https://www.komplett.no/product/853509/datautstyr/periferiutstyr/usb-hubkvm/usb-hub/tp-link-uh400-usb-30-4-ports-hub?offerId=KOMPLETT-310-853509#
 
?
 
Takk.
 
 
Jeg bruker en sånn sammen med surface pro 4. Fungerer helt fint til min bruk (trådløs mus og ekstern harddisk)

Sent from my F5121 using Tapatalk

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 1.31, Tor-Erik skrev:

Jeg bruker en sånn sammen med surface pro 4. Fungerer helt fint til min bruk (trådløs mus og ekstern harddisk)

Sent from my F5121 using Tapatalk
 

 

Hub ankom, fungerte ikke.

 

Hub OK, hardware småsnål, tekniker ville ikke gi seg (meg).

 

Fredags kveld avsluttes slik:

 

bcdedit /set {default} bootmenupolicy standard

 

+

 

5ae3a71a503cb_Skjermbilde2018-04-28kl_00_24_27.jpg.7e4277d4563a968c2f062676262616af.jpg

 

Natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z-flash følger med hvis du har Pro. Og det kit'et kan du ikke bruke fordi det er for USA...

 

Problemet er å få fatt i firmware-filene til andre leverandører enn HomeSeer egne produkter (som vi likevel ikke kan bruke). Fibaro, Aeon Labs, etc deler ikke med seg... :( 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23HM8821_12-IMS-no_NO?wid=494&hei=435&$p

 

https://www.philips.no/c-p/23HM8821_12/-

 

Kan man bruke en 23-tommers speil-TV til noe fornuftig?

 

Når den er varm, etter 20+ minutter kommer det et "felt" på 10 cm. i midten. Dermed er den ubrukelig som TV.

 

Siden det er et ekte speil tenkte jeg infoskjerm, men den mangler touch - så.

 

Noen forslag utover å dumpe den?

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Alle oppdaterer vilkårene sine. De fleste er OK, men antallet begynner jo å bli irriterende. Det er imidlertid noen som skiller seg ut, og store norske selskaper er mer "hårete" og "flåsete" enn store utenlandske.

 

Lyse sin tok kaka.

 

 image.png

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.