Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Off Topic-tråden


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Erling skrev:

Moskus, måtte mobbe litt - i all vennlighet.

Tåler jo det! :) 

 

3 minutter siden, Erling skrev:

For min egen del når ikke fjernkontrollen 7. etasjer ned til bilen, dermed må jeg kjøpe GSM-kit straks det blir kaldt i området.

Ah. OK. Gi meg et hint når du vet hva et GSM-kit koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Erling skrev:

Slik det må gjøres er at det monteres et GSM-kit i bilen samt en app på "mobilen". Dermed bør det være mulig å gjøre ting automatisk.

 

Kan det styres med SMS også? I så fall kan man jo løse det med et enlinjers-script ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Erling skrev:

Webasto...

 

Noen som har tenkt tanken på automatisering av bensinvarmeren til bilen?

 

Kjører VW, der går det ikke via app enda, da må man ha tilleggsabb. fra Webasto, men for Volvo er dette mulig via app.

 

Jaja, Moskus "lager" det nok hvis han tar lappen. ???

 

EDIT: Vet det er polisk ukorrekt i disse MDG-Oslo-tidende...

 

Hadde planer om dette for min bil i fjor. men da prisen kom på over 20.000-25.000 så sto jeg over :P

 

Bor i 4 etg så kan igrunnen ikke løpe ut og fyre opp bilen så løpe inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Erling skrev:

Webasto - oppdatering

 

Fra VW fikk en "kjenning" opplyst at Webasto vil kunne styres via Car-Net'appen etter sommeren.

 

Dermed utgår behovet, @lilfire har jo allerede laget en glimrende plug-in til HS3 for VW kunder.

 

@Moskus må kjøpe ny bil... 1f60a.png

 

Tja hadde VW stoppet å gjøre om på tjenesten hele tiden, så kanskje kunne fått pluginen ut av BETA også. At de oppdaterer med nye ting er jo bare bra, men når de gjør om på servicen sin hele tid blir det litt kronglete. Men skjønner jo at de prøver å samle all funksjonalitet i den nye portalen - noe som nødvendigvis krever diverse endringer (Det var 2 portaler før som er blitt slått sammen) Nå har jo portalen vært nede 3 netter på rad for nye endringer- så blir spennende å se hva som er endret denne gangen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mangen har kommet over denne filmen på youtube?

 

Og så er første kommentaren veldig passende 

" Who else randomly typed hj? "

 

Skjedd et par ganger når jeg er på en pc som ikke har vært på hjemmeautomasjon.no før, og på pc'en hjemme er det bare til å skrive "hj" så enter så er jeg her ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er bokmerket?

 

#$%#$%

 

For en stund siden ble det postet en "howto" hvordan man starter HS3 automatisk og/eller som en tjeneste slik at man slipper å logge inn for oppstart.

 

Jeg vet jeg har bokmerket den de 3-4 siste mnd., men så har Apple "rotet" til sorteringen av bokmerkene mine. Alfabetisk er IKKE best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deaktivere innlogging i Windows via brukerinnstillinger slik at en brukerkonto logges på automatisk. Task Scheduler i Windows for å starte HS3 ved boot. Husk å starte fra riktig sted (path), og som admin. Så må du nok også deaktivere UAC, ellers får du en advarsel hver gang HS3 starter som du må bekrefte manuelt. Men du er kanskje i Mac-verden. Hvordan det funker der vet bare interiørdesignere og rosabloggere (og evt andre som måtte bruke mac) ;)

 

Ellers lærte jeg i dag at HSSentry restarter HS3 dersom den svikter. Nyttig.

Endret av psv021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎31‎.‎12‎.‎2016 klokken 9.21, DiderikFrom skrev:

Jeg brukte slike første året etter at vi flyttet inn. Det funket utmerket -- inntil hastigheten sank til det ubrukelige. Etter mye, mye feilsøk fant jeg ikke ut av det. En eller annen i nærheten som har introdusert en støykilde?

Nå er det skjulte kabler til alle relevante punkter.

 

Om du har 3 fas i huset og Powerline'en havner på hver sin fase vil de kommunisere gjennom lyspærer og panelovner, -om de er på.

Dette kan gi veldig variabel kommunikasjon.

Ellers hører jeg flere si at om de først virker så virker de ganske bra.

Jeg legger kabel så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Fermate said:

 

Om du har 3 fas i huset og Powerline'en havner på hver sin fase vil de kommunisere gjennom lyspærer og panelovner, -om de er på.

Dette kan gi veldig variabel kommunikasjon.

Ellers hører jeg flere si at om de først virker så virker de ganske bra.

Jeg legger kabel så mye som mulig.

 

Jeg trodde også at siden det virket, kom det til å virke. Men uansett hva jeg gjorde, fikk jeg ikke til brukeligehastigheter. Til og med fra samme kurs og samme ledning, så jeg ga opp. Ev. kan boksene ha blitt ødelagt, men alle fire samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPS?

 

Tenkte det kunne være klokt med en liten UPS til min nye HS3-server.

 

Er det noe poeng eller er det sløsing?

 

Noen her inne som har det eller har tatt vurderingen selv?

 

Det er for 3 gangene i året hvor e-verket blinker med strømmen i 10-30 sekunder.

 

Funksjonalitet som kan stenge ned serveren hvis det går mer enn x-minutter er også ønskelig. Samt oppstart av PC igjen når strømmen er tilbake.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Erling skrev:

Er det noe poeng eller er det sløsing?

 

 

Har UPS, ja. 

Men ikke tilkoblet serveren med USB, så det blir ikke tatt kontrollert shutdown. Mest fordi det ikke finnes software til ESXi for den og dels fordi det ikke er helt rett frem å til kontrollert shutdown av de virtuelle serverne i gratisversjonen av ESXi. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Erling skrev:

Samt oppstart av PC igjen når strømmen er tilbake

Har ikke UPS. Men har automatisk oppstart av PC etter strømbrudd. Dette er en funksjon i selve PC'en. Sjekk om din også har det. I mitt tilfelle har jeg dette, sammen med auto-oppstart av HS3. Så da skal det i teorien gå av seg selv (gitt at ikke HS3 tryner på for brutal avslutning da, osv).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 har fjernet Draumur sjokoladen fra sitt sortement :( Jeg har klaget og fått dette svaret:

 

"Takk for din henvendelse. Det stemmer at Draumur sjokolade har gått ut av sortiment. Vi vurderer kontinuerlig hvilke varer våre kunder ønsker seg og etterspør. Ditt ønske vil bli tatt med i vårt videre sortimentsarbeid. "

 

Da gjelder det at flest mulig klager til Rema 1000 så vi får tilbake den gode Islandske lakrissjokoladen. Klag her: https://form.socialboards.no/rema1000?ref=faq

 

16386909_10154943979248810_3023259006343910947_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.