Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Off Topic-tråden


Anbefalte innlegg

1 time siden, Mastiff skrev:

Jeg ser ikke helt problemet. Det er jo så mye fint å få i LED nå. Hvis man trenger det mer ekstreme, må vel et ledpanel være saken?

Problemet er at LED og LED er minst 13 forskjellige ting. Det er dyrt hvis man skal prøve seg frem... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske greit, jeg. Alt som selges i Norge, er merket med både lumen og "tilsvarer 60 w glødepære", og jeg har fulgt det. Har ikke hatt noen problemer med det så langt. Jeg har bestilt en del GU-10 fra Kina, men nå er dimbare GU-10 blitt så billige på IKEA og Jula at det ikke er noe særlig poeng lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mastiff skrev:

Alt som selges i Norge, er merket med både lumen og "tilsvarer 60 w glødepære", og jeg har fulgt det.

Tja... jeg begynner å bli nøyere på fargen, og lumen og fargetemperatur er ikke nok, og resterende merking er foreløpig mangelfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan diskuteres... ;) Det hjalp selvsagt godt på da jeg fikk fire JBL-takhøyttalere for Atmos og DTS-X i tillegg til de 11 andre. Pluss fire suber, 2x12" og 2x15". Men det ville uansett irritert meg uten en god prosjektør (JVC D-ILA, ikke ekte 4K, men Pixel Shift 4K, men jeg må opp i 50 høvdinger for å få noe som er veldig merkbart bedre, så de utsetter jeg noen år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi diskuterer LED-pærer hadde jeg en utfordring i forrige uke som jeg rett å slett ikke fant en løsning på.

 

Jeg har ett spot-armatur med 3x GU 5.3 (12v) som jeg tenkte var klar for LED pga. 2 av 3 pærer hadde tatt kvelden.

 

Etter alt for lang tid (1-2 timer) så fant jeg rett å slett ingen kombinasjon av LED med GU 5.3 sokkel (dim eller ikke dim) og LED driver (dim eller ikke dim) som passet. Utvalget på GU 5.3 er forferdelig dårlig og drivere som støtter mer enn 1-2 pærer på 12v er nesten ikke å oppdrive.

 

Og da har jeg ikke begynt å snakke om den latterlige kostnaden det er å konvertere dette armaturet til LED hvis man i tillegg vil ha en Dimmer 2 på opplegget. Og jeg har 2 slike armatur :o

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 armaturer på badet, 2 er 12v og begge de er i nærheten av dusj/badekar. Jeg antar det er noen regler som hindrer meg med å bytte de ut med noe annet? (Bortsett fra den åpenbare regelen).

 

Men jeg hadde egentlig slått meg til ro med at jeg ikke trenger dimming på disse armaturene. Men fortsatt fant jeg ikke en driver som var kraftig nok til 3 pærer ?

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifiklubbens lager - i Danmark?

 

"Sendt" i dag, fredag, fikk bring.dk-link i mailen.

 

Noen som har fått varer nylig som husker?

 

Sitat
Ingen forsendelse er modtaget endnu, kun meddelelse herom.
23.11.2018 16:11
Posten/Bring har fået meddelelse fra Hi-Fi Klubben Online Norge om, at der kommer en forsendelse. Forsendelsen er en del af et vareparti, som først kan spores ved ankomst i modtagerlandet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifi-klubben er jo egentlig en dansk kjede, så det er ikke så ulogisk. Jeg husker for øvrig da de kom til norge på 80-tallet, med Nikko-forsterkere og ikke minst kassettspillere! Nikko ND 850W var helt rå, med dobbelt kassett for kopiering og ikke minst autorevers! ?

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.