Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke data fra Qubino smart meter


Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har nettopp fått installert mitt nyinnkjøpte Qubino Smart Meter for måling av E-golfens strømforbruk på egen kurs i sikringsskapet. 

Har inkludert den i mitt Homeseer prosjekt men det ser ikke ut til å komme noe data fra den, Har prøvd å aktivere noen parametere i selve måleren (40 og 42) Bruksanvisning

Uten hell og lykke. Legger med et bilde. Si i fra om jeg skal legge med noe mer! All hjelp hjelper :)  Det gjelder altså da Goap Meter i bunnen av bildet. 

Skjermbilde 2018-03-26 kl. 22.41.13.png

Endret av Dabis1705
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Hva skjer hvis du trykker på den blå Poll-knappen øverst til høyre (antennen)?

 

Takk for tips fra begge. Jeg kjører assosiasjoner 1 mot Homeseer. 

 

Ved å trykke på knappen så Poll-et homeseer data fra enheten så det funket faktisk. Da lurer jeg på om det er jeg som kan ha oversett noe for jeg har gått inn på hver enkelt av devicene og satt poll-ingtime til 40Sek på samtlige uten at det hjalp noe. Men Manuell Poll funket. Så er ikke sikker på hva jeg gjør galt :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort du har satt assosiasjon riktig og eventuelt justert parametere, så skal du ikke trenge å ha på polling.

For å få ut akkumulert kWh så må man dessverre lese en config/parameter. Husker ikke nummeret, men en av de siste i manualen..hundre et eller annet. Jeg la ut et script under ID-lock i fjor som du kan bruke for å lese en parameter og skrive verdien til en virtuell enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, sweet! Link or it didn't happen! [emoji14]
 
 
 

Ikke så lett å finne igjen gamle poster fra mobilen, men står i denne posten http:// https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/576-legge-til-id-lock/?do=findComment&comment=20187

Quoter en kamerat som har denne enheten og melder om rar oppførsel: Det var vel parameter 148. Men etter noen dager i bruk streika watt child devcen, men kwh funker bra nå... [emoji848] så slipper å lese av parameter manuelt. [emoji5]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mistanke at mitt problem var at jeg har enkelte noder i mellom Server og Qubino måleren som ikke sendte videre data uten at jeg er sikker. Kjørte en Optimalisering av z-wave nettet og etter det har den rapportert jevnlig og riktig data.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dabis1705 skrev:

Har en mistanke at mitt problem var at jeg har enkelte noder i mellom Server og Qubino måleren som ikke sendte videre data uten at jeg er sikker. Kjørte en Optimalisering av z-wave nettet og etter det har den rapportert jevnlig og riktig data. 

Aha, ja det vil selvfølgelig hjelpe. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.