Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Har prøvd å få hjelp på Fibaro sitt forum uten hell.

Slik jeg har forstått det skal det være mulig å få verdier fra en UradMonitor inn i HC2 systemet.

Ved å skrive inn en lokal ip adresse: http://192.168.8.106/j vil enheten min returnere følgende:

{"data":{ "id":"8200007A","type":"8","detector":"SI29BG","voltage":382,"cpm":10,"temperature":8.96,"humidity":38.76,"pressure":100326,"voc":12799999,"co2":483,"noise":38,"ch2o":0.01,"pm25":0,"uptime": 153033}}

Ønsker å få disse verdiene inn i systemet men har ingen kunnskap om hvordan dette kan gjøres.

Strengen over gir følgende verdier:

Temperature

Pressure

Humidity

VOC

PM2.5

Formaldehyde

Carbon Dioxide

γ,x-rays

Har sjekket med Fibaro support, men de vil ikke gi noen tips eller hjelp.

Følgende tråd jeg startet på Fibaro forumet inneholder det jeg tror er en fungerende kode for homeseer, men vet ikke om dette kan la seg konvertere til Fibaro sitt system?

Noen tips om hvordan jeg kan komme i mål?

Posted
11 timer siden, Teza skrev:

Følgende tråd jeg startet på Fibaro forumet inneholder det jeg tror er en fungerende kode for homeseer, men vet ikke om dette kan la seg konvertere til Fibaro sitt system?

(Linken mangler...)

Nei, å konvertere en HomeSeer-kode til LUA (som HC bruker) er ikke veldig lett. Det ville være enklere å finne annen HC2 kode som leser JSON og endre denne.