Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 Scene Activation


Anbefalte innlegg

Jeg har en god del Dimmer 2 og tenkte å benytte Scene Activation på dem, men finner det ikke igjen når jeg lager Event.

 

Jeg har satt parameter 28 til 1, hvordan gjør dere dette?

 

 

Skjermbilde 2018-04-04 kl. 19.42.28.png

Endret av kimstoroy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Oddvar skrev:

Du må se etter Central Scene devicen på den aktuelle dimmeren.

 

5ac5d05502fa4_Utennavn.thumb.png.077b56751e5902ac75e2a6aa1bd959c8.png

Er det fra Fibaro Dimmer 2 eller en annen enhet med Central Scene? Jeg har ikke klart å få den child devicen generert..

 

Får aktivert slik, men det er håpløst siden alle dimmer 2 har samme scene ID.

image.png.d39d6f769ee39f7067c1d1c028396f7d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Hvilken versjon av Z-wave plugin? Har vært en del endringer relatert til scene på Fibaro-enheter i det siste. 

 

Tatt rescan etter at du endret parameter?

 

Ja, det har jeg.

fikk ikke noen nye enheter

 

Har nyeste beta av plugin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Gode nyheter!

Sitat

Changed in version 3.0.1.246 (Release)

* On the Fibaro FGD-212 Dimmer/Dimmer 2 a Scene Activation device is created for triggering off of button presses. Previous builds had this ability but it was only enabled for the US version. Support has been added for the EU version of this device.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ZoRaC skrev:

* On the Fibaro FGD-212 Dimmer/Dimmer 2 a Scene Activation device is created for triggering off of button presses. Previous builds had this ability but it was only enabled for the US version. Support has been added for the EU version of this device.

Det hender man må lure på om de er våkne der borte... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, ser ut som det er «alt eller ingenting». Men det har ikke noe å si at scenes er aktivert på s1. Bryteren fungerer fortsatt som vanlig for av/på/dimming av fibaroen som er koblet til. Scene-devicen vil oppdateres men det er jo bare å la være å bruke den til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.