Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Hvordan koble Flush Shutter DC til Philio Veggkontroll?


Nerox

Spørsmål

13 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

(Ønsker meg at folk skriver produktnavnet i stedenfor "denne her" med en link for da må jeg åpne linken. Bruke gjerne link, men skriv produktnavnet! ;) )

 

Det står ingenting i manualen om at Philio Color Button kan være en master controller selv. Hos andre så står det beskrevet...

 

Men hva er hensikten? Å få en trådløs bryter? Det finnes andre trådløse brytere som burde kunne gi samme funksjonalitet. Hmmm! Det var vanskeligere å finne enn jeg hadde trodd...

Men Qubino Flush Shutter kan jo også kobles direkte til en knapp, f.eks. hvis hensikten bare er å styre motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
8 minutes ago, Moskus said:

(Ønsker meg at folk skriver produktnavnet i stedenfor "denne her" med en link for da må jeg åpne linken. Bruke gjerne link, men skriv produktnavnet! ;) )

 

Det står ingenting i manualen om at Philio Color Button kan være en master controller selv. Hos andre så står det beskrevet...

 

Men hva er hensikten? Å få en trådløs bryter? Det finnes andre trådløse brytere som burde kunne gi samme funksjonalitet. Hmmm! Det var vanskeligere å finne enn jeg hadde trodd...

Men Qubino Flush Shutter kan jo også kobles direkte til en knapp, f.eks. hvis hensikten bare er å styre motoren.

 

Hei:D ååh sorry :/

 

Vil egentlig koble opp Qubino Flush Shutter mot Philio Color Button. Sånn at jeg kan styre motoren uten og være avhenge i HS3 (UZB) eller andre z-wave nettverk. 

 

Så vis jeg selger huset så kan kjøper styre rullegardinen uten og måtte ha HS3.

 

om dere skjønner?

 

Endret av Nerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 minutter siden, Nerox skrev:

Så vis jeg selger huset så kan kjøper styre rullegardinen uten og måtte ha HS3.

om dere skjønner?

Ja. Men hvis du selger huset, setter du inn en annen, enklere gateway istedenfor ditt avanserte Z-way- eller HS3-oppsett. Så kan kjøper styre rullegardinen enten via Z-wave eller ved å trykke på knappen som du kobler til Qubino-motor-kontrolleren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minute ago, Moskus said:

Ja. Men hvis du selger huset, setter du inn en annen, enklere gateway istedenfor ditt avanserte Z-way- eller HS3-oppsett. Så kan kjøper styre rullegardinen enten via Z-wave eller ved å trykke på knappen som du kobler til Qubino-motor-kontrolleren. :) 

Jepp den ser jeg :)

 

Saken er at jeg skal montere det hos min far. men han ønsker kun rullegardin og Philio Color Button til og styre den. Så hadde vært så mye enklere og bare kunne koblet de sammen og styr den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minute ago, hkmod25 said:

Eller enda enklere: Assosiering mellom disse to vil fungere sel. du "slår AV" din HS3-oppsett...

 

Så da slipper jeg HS3? Og kan bare koble rullegardinen mot Philio Color Button ? 

 

Evt hvordan gjør man det? Må man ha et interface (HS3 feks) til og koble de i sammen? :)  

og så kan jeg ta det med til min far og montere det der? Så vil de snakke sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ja, to poeng til @hkmod25. SÅ enkelt kan du gjøre det.... bare håp at kjøper ikke får problemer med dem. ;)

 

MEN dette er vel neppe det eneste "smarte" du installerer? Det ville jo være gunstig å kunne styrt det andre smarte som er i boligen også. Sett inn en FutureHome-boks eller Homey så kommer du langt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
33 minutes ago, Moskus said:

Ja, to poeng til @hkmod25. SÅ enkelt kan du gjøre det.... bare håp at kjøper ikke får problemer med dem. ;)

 

MEN dette er vel neppe det eneste "smarte" du installerer? Det ville jo være gunstig å kunne styrt det andre smarte som er i boligen også. Sett inn en FutureHome-boks eller Homey så kommer du langt. :)

 

Supert:) Det med huset var et eks :) Skal montere det hos min far :) Da han er dårlig til beins. Så ved og ha en knapp ved senga kan han styre det som han vil :)

 

Takker igjen for super hjelp! Veit ikke hvordan jeg hadde fått til det her uten dere!

Endret av Nerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Nerox skrev:

Skal montere det hos min far :) Da han er dårlig til beins. Så ved og ha en knapp ved senga kan han styre det som han vil :)

Sett opp en Zee2 mens du er i gang, så får du flere praktiske muligheter på sikt... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.