Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bestemme antall desimaler i en label


BME

Anbefalte innlegg

Viser vindstyrke fra XML Weather plugin, med YR som kilde.

Her vises vindstyrken i km/t, men jeg regner den om til m/s når jeg henter ut verdien til en label.

 

Problemet er at jeg ikke har fått til å begrense antall desimaler, så vindstyrken bli stort sett hele tiden = "infinity".

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være en enklere løsning ved bruk av weatherXML-pluginen jeg bruker.

 

Jeg fant at det på settings-konfigurasjonssiden kan settes antall desimaler som skal brukes. Det ser ut til at dette fungerer fint også selv om jeg gjør en deling på 3,6 på verdien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 12/04/2018 at 17:58, BME said:

Ser ut til å være en enklere løsning ved bruk av weatherXML-pluginen jeg bruker.

 

Jeg fant at det på settings-konfigurasjonssiden kan settes antall desimaler som skal brukes. Det ser ut til at dette fungerer fint også selv om jeg gjør en deling på 3,6 på verdien.

 

 

Hei, datt over samme problemstilling. Ser at vindstyrke er 23m/s i Homeseer og yr sier 12m/s . Hvordan satt du det opp for at det skulle bli riktig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis, hvordan sette fast antall desimaler? For hver enkelt device kan en jo sette "Dec places" men dette er jo bare et max, altså dersom en har valgt 1 desimal og verdien tilfeldigvis er et heltall forsvinner desimalene helt i stedet for å vise som ".0".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SveinHa skrev:

På generell basis, hvordan sette fast antall desimaler? For hver enkelt device kan en jo sette "Dec places" men dette er jo bare et max, altså dersom en har valgt 1 desimal og verdien tilfeldigvis er et heltall forsvinner desimalene helt i stedet for å vise som ".0".

Det er måten å gjøre det på, på generell basis. Det er, så vidt jeg vet, ikke mulig å tvinge tall til å vise komma bak. De kunne kjørt en .ToString("f1") bak den.... kanskje jeg skal foreslå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste programmeringsspråk har jo en eller annen form for formatteringsmulighet og den savner jeg i HSTouch. I det hele tatt virker HSTouch ikke som helt gjennomatbeidet da der er flere slike småting gjør hele HST litt amatørmessig men det går mest på meg som utvikler og ikke på det ferdige produktet/bildene som vises på telefonen/taben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig mulig på et programmeringsnivå. Men HStoch og direkte i HS3 er ikke det.

 

HStouch var direkte fantastisk da det kom. Men det har dessverre ikke blitt oppdatert over tid, selv om det fremdeles er et av de bedre verktøyene hvis man ønsker egendefinerte skjermer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.