Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea


toch

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva du mener med «konvertere», men de skal visst være mulig å legge til direkte i smartthings, ja. :)

 

EDIT:

Ser nå at du skriver gateway/remotes, ikke pærer... da er jeg mer usikker...

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ikea Trådfri kan relativt greit inkluderes direkte til Smartthings hub'en (altså uten Ikea gateway). Jeg har Alt fra deres 30W og 10W LED driver til GU10 , RGB lamper ++.

En catch er at deres knapper snakker kun direkte med den enkelte lyspære. For å bruke de må du da altså først inkludere de i nettverket (Zigbee) for så å koble den til den enkelte pære. Min metode har vært at jeg etter dette lager en piston som avhenger av lysets status for å styre resten. Feks så er taklyset på soverommet Trådfri og kan styres av deres "puck" men lysekronen er Fibaro via Z-wave. Derfor har jeg et piston som gjør at lysekronen sitt lysnivå avhenger av taklysets status.

Du må også huske å legge inn Device handler for både IKEA trådfri go Ikea RGB lamper.

Alterantiv kan du legge tråfri pærene inn på HUE bridge om du har det koblet opp. Jeg synes personlig at det fungerer bedre direkte koblet til Smartthings men da slipper du Device handler :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.