Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lås til verandadør?


Squat

Anbefalte innlegg

E-post fra Gilje i dag (de som har Gilje Sense):

Sitat

Vårt produkt til balkongdører og skyvedører forteller om døren er låst eller ulåst, det finnes pr i dag ingen løsninger for fjernstyrt lås på disse produktene. Ytterdører (Giljedoor) kan levere Yale Doorman til sine dører, dette kan man fjernstyre veldig snart. En slik lås passer ikke på systemet til balkong og skyvedører.

 

Jeg spurte om deres produkt også kunne styre låsen eller om de hadde planer om et slikt produkt. Ser dessverre dårlig ut... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, aleks skrev:

Hmm, er ikke frekvensen for svak til NKOM begynner å blande seg? 

Frekvens og styrke er to forskjellige ting, men i prinsippet kan NKOM blande seg inn i alle feil som gjelder signaler. Om de noen gang vil interessere seg for en eventuell overskridelse er en annen problemstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Frekvens og styrke er to forskjellige ting, men i prinsippet kan NKOM blande seg inn i alle feil som gjelder signaler. Om de noen gang vil interessere seg for en eventuell overskridelse er en annen problemstilling...

 

Ja, tenkte mer i retning hvis en tok US zwave frekvens, kjørt opp en 5 meter antenne og kjørt den ut så hadde det vært en ting, men en liten lokal "ulovlig" frekvens med 10-20 meters rekkevidde, er det et faktisk problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aleks skrev:

Ja, tenkte mer i retning hvis en tok US zwave frekvens, kjørt opp en 5 meter antenne og kjørt den ut så hadde det vært en ting, men en liten lokal "ulovlig" frekvens med 10-20 meters rekkevidde, er det et faktisk problem?

Sannsynligvis ikke, men det er det jo absolutt ingen garanti for.

 

908 Hz for US-frekvens er midt i GSM-båndet. Nå er ikke dette slutten av 90-tallet lenger, og 4G ligger vel et stykke over dette, men det ligger nå en gang i et sterkt regulert område...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Sannsynligvis ikke, men det er det jo absolutt ingen garanti for.

 

908 Hz for US-frekvens er midt i GSM-båndet. Nå er ikke dette slutten av 90-tallet lenger, og 4G ligger vel et stykke over dette, men det ligger nå en gang i et sterkt regulert område...

 

Veldig ergelig egentlig. Litt kjedelig å få problemer etter å ha lagt inn penger i utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning ble å ikke kjøpe terassedør, men dobbel ytterdør med 90% glass isteden [emoji4] hjelper vel veldig lite for de som ikke skal bytte dør, men skal en bygge på eller bytte kan det anbefales [emoji4]
Døra ble faktisk billigere, isolerer bedre, og på alle sett og vis bortsett fra vekt bedre enn terassedør.
Ble faktisk ikke mer enn ca 20.000kr [emoji4]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig, eller, jeg kaster ut en hev/skyvedør nå, en slik en koster vel over 30.000,men den her er 30 år gammel og har gjort sitt..

Det jeg kjøpte nå er 2 meter bredt, det drar selvfølgelig prisen opp litt, men hev/skyv ville vært 50% dyrere, og terassedør 10-15% dyrere.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, bjwanvik skrev:

Ikke egentlig, eller, jeg kaster ut en hev/skyvedør nå, en slik en koster vel over 30.000,men den her er 30 år gammel og har gjort sitt..

Det jeg kjøpte nå er 2 meter bredt, det drar selvfølgelig prisen opp litt, men hev/skyv ville vært 50% dyrere, og terassedør 10-15% dyrere.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 

Kunne du lagt ut et bilde av hvordan det ser ut med en slik dør? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ikke ferdig enda, men døra er ihvertfall satt inn.
Tenkte å montere ID lock i helga når snekkere ikke er her, så oppdager jeg at det ikke var som jeg hadde sett for meg [emoji17] det er et stålbeslag hele veien, og lås tre steder i døra (hadde bestilt uten lås).

Uansett, døra er fin den, gir mye lys og isolerer godt.
46183297922b966e410831a57736d11c.jpg


EDIT:
Og etter mye om og men der jeg bl.a kjøpte en ordinær låssylinder og hendel som heller ikke var helt grei å sette på og få 100% endte jeg opp med at jeg gjorde noen lettere modifikasjoner av døra og har fått montert ID Lock 150 :)
Sluttstykket er ikke bytta enda, og døra virker til å ikke tette like godt oppe i det ene hjørnet etterpå, så litt justeringer må til, men det er ihvertfall montert, funksjonstestet og kjørt inn i HS3 :)

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 

Endret av bjwanvik
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
8 timer siden, Jon Harald Øymyr skrev:

Jeg har brukt Secuyou terrassedørlås med bluetooth på min terrassedør. Kjøpte den fra Karl jensen nettbutikk, men ser den ikke selges lengre.

Ikke helt ideelt, men jeg har plassert en gammel Android-telefon i nærheten, som alltid er koblet til låsen. Dermed kan jeg fjernstyre låsen via denne. 

Jeg har sett på den. Passer kun på litt eldre dører...?

 

Men støtter den Android da? De skriver kun om iOS på sine nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.