Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Regnmåler - Hva finnes?


Anbefalte innlegg

Har lyst på en regnmåler slik at jeg i første omgang får logget nedbør.

På sikt ønsker jeg å kunne bruke den til å styre vanning av hage/åker og muligens også styre fylling av dammer for vanning.

 

Vet det finnes svindyre saker beregnet på profesjonell bruk, men har ikke funnet så mye rimelige målere.

Kunne tenke meg Neatatmo sin, men vil helst ha en som er kablet og kan stå ute hele året.

 

Er det noen som har tips til produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DeVille skrev:

Har kjøpt denne, men har ikke fått tid til å installere ennå. 

 

http://rainsensors.com/

 

 

den funker ypperlig til å registrere om det regner eller ikke, men jeg er usikker på nøyaktigheten på den når det gjelder mengdemåling. jeg har dog ikke testet den biten. (bruker den kun for å sjekke om det regner eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en regnmåler slik at jeg i første omgang får logget nedbør.
På sikt ønsker jeg å kunne bruke den til å styre vanning av hage/åker og muligens også styre fylling av dammer for vanning.
 
Vet det finnes svindyre saker beregnet på profesjonell bruk, men har ikke funnet så mye rimelige målere.
Kunne tenke meg Neatatmo sin, men vil helst ha en som er kablet og kan stå ute hele året.
 
Er det noen som har tips til produkter?

Har latt netatmo stå ute hele året, kan ikke huske siste batteribytte, >1 år siden.
Den varslet en veldig lokal regnbyge når isen gikk[emoji5]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Moskus skrev:

Kan den registrere mengde?

 

E7561851-0C48-472F-B198-9A36497B2E70.thumb.png.1263914f20d7f9b1c574caf9783636a0.png

 

Men:

Sitat

I want to know how much rain has fallen in specific period of time. Will the RG-11 Rain Sensor easily do this for me?

Unfortunately, the RG-11 does not come with a readout, so it will not easily give the amount of rain fall over a time. The Rain Gauge has an output that "pulses" when a certain rain event — set by the specific modes — has occurred. It is up to the purchaser to interpret the data as they see fit.

We have received many calls and inquiries from farmers wanting a simple, maintenance free rain gauge that gives an easy to interpret readout. We have concluded that this is not the product the farmers are looking for. The RG-11, in it’s current form, is mainly for system designers to design into other products. Plus, the RG-11 is not wireless, which seems to be what the farmers really want.

 

What is the accuracy of the RG-11 Rain Gauge?

The Hydreon Rain Gauge is not as accurate as a properly maintained Tipping Bucket in ideal conditions.  
We do not claim an accuracy specification for the RG-11 Rain Gauge.  The RG-11 is very repeatable, and over a variety of conditions will yield an average result that is reasonably close to that of a tipping bucket.  But, for any given rainstorm the result can be off by as much as 2:1 in either direction.   Even this is not an upper limit.

The strength of the RG-11 is that it works in many situations where a tipping bucket simply does not.  That is, the Rain Sensor is vastly more accurate than a tipping bucket that has ceased to work properly due to dirt or mineral deposit or mechanical difficulty, or a tipping bucket in a mobile application that is constantly giving false indications due to motion.  The RG-11 is more accurate for a small (but in some applications, meaningful) amount of rain, such as 0.01", that will simply not register in a tipping bucket.

This said, if you do not need the ruggedness of the Hydreon Rain Gauge, and maintaining the tipping bucket is not a problem, use a tipping bucket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Har latt netatmo stå ute hele året, kan ikke huske siste batteribytte, >1 år siden.
Den varslet en veldig lokal regnbyge når isen gikk[emoji5]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor ofte oppdaterer netatmo regn?

Har lyst på en som kan måle snø også, men regner med at det blir dyrt om man ikke lager selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, erlingba said:

Har lyst på en som kan måle snø også, men regner med at det blir dyrt om man ikke lager selv.

 

Si gjerne ifra om du kommer over noe lurt.

Har selv sjekket litt opp rundt å måle snø, men eneste jeg har funnet er Davis Vantage pro2. Er da nødt til å kjøpe et varmeelement i tillegg.

https://www.meteo.no/ekstra-sensorer-/-deler/davis/davis-varmeelement-for-regnmaaler-7720-eu

 

Blir fort dyrt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.