Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Automatisering av postkasse


Anbefalte innlegg

Har noen her hatt suksess med å automatisere postkassen sin? Dvs enkel måte å se om du har fått post eller ikke.

 

Det behøver ikke være en løsning som går på strøm, kan godt være noe som du må re-sette selv når du har hentet posten, sånn som for eks. den røde flagg tingen de har på amerikanske postkasser som postmannen tar opp og du tar ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellige typer postkasse. Hvis man har den enkle typen med lokk på toppen så vil detektoren trigges både av postmannen og deg selv. Det er bedre med de som har separat luke for innkast og uttak. Da trigges magnetbryteren bare av innkast.

Og så er det jo en fordel å ha en ledning ut til postkassen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, funny0frank skrev:

Hvilken 433MHz sensor har du? (Har 433 antenne for garasjeport og solskjerming)

En DS90 vil fungere fint. Dette er helt spesifikt en DS10 som ble modifisert fra 311 MHz til 433 MHz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 3 år senere...

Drar opp denne igjen.

 

Jeg har 30m (luftlinje) til postkassestativet. Hjelper heller ikke på med metallkasse (faraday). Vurderer derfor å modifisere en z-wave magnetsensor med ekstern antenne. Ser noen har modifisert ekstern antenne til Telldus z-wave kontroller. Noen som har åpnet en eller annen magnetsensor og kan si noe om antenna her? Mulig å lodde på noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve magnetsensoren er som regel bare en reed-bryter, et glassrør med en elektrode inn i hver ende, ville nok heller loddet ut denne og brukt inni kassen og hatt resten på utsiden. Antenner er det litt mer gambling med å lage selv, de skal være avstemt etter riktig frekvens for å virke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SK951 said:

Drar opp denne igjen.

 

Jeg har 30m (luftlinje) til postkassestativet. Hjelper heller ikke på med metallkasse (faraday). Vurderer derfor å modifisere en z-wave magnetsensor med ekstern antenne. Ser noen har modifisert ekstern antenne til Telldus z-wave kontroller. Noen som har åpnet en eller annen magnetsensor og kan si noe om antenna her? Mulig å lodde på noe nytt?

Ofte er antennene en integrert del av kretskortet (iallefall de jeg har kikket på så langt). Min løsning ble å gjøre som SveinHa foreslo, bryter på innsiden og selv enheten på utsiden av postkassen. 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guahtdim skrev (4 timer siden):

Ofte er antennene en integrert del av kretskortet (iallefall de jeg har kikket på så langt). Min løsning ble å gjøre som SveinHa foreslo, bryter på innsiden og selv enheten på utsiden av postkassen. 


Ikke dumt. Hvilken sensor er det du har gjort dette på?


Edit. Legger ved et par linker som kan være av interesse for andre.
 

https://old.reddit.com/r/Hubitat/comments/ln4gji/my_mailbox_automation_documented/

https://community.smartthings.com/t/long-range-z-wave-mailbox-sensor-for-89/68404

Endret av SK951
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.