Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Broadlink RM Pro & Homeseer?


Erling

Anbefalte innlegg

Fungerer det?

 

Ble obs på dingsen et sted jeg ikke finner tilbake til, men her er den:

 

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/klima-og-ventilasjon/RMPROE/broad-link-rm-pro-fjernkontroll

 

RMPROE?$prod_all4one$

 

Googlet, ble selvsagt forvirret, men fant et treff her inne at de solgte den billig fra Kina. 247,- fra Ebay er ikke mye, den skal vistnok støtte IFTTT også.

 

Dermed ble den kjøpt inn.

 

@Moskus har sagt at slike ting må sjekkes i forkant, men...

 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har denne for å styre en Vents Comfo Ventilator med bare IR fjernstyring. Den er koblet opp mot HS3.
For å få dette til måtte jeg installere en Android enhet med RM Tasker Plugin API Server appen som finnes på Google Play.

Jeg installerte også Broadlink Appen der og på telefonen.

Når denne enheten og Broadlink Pro eller Bean står på samme wifi nett, setter du på export i Broadlink appen(Iphone eller Android) på telefonen din. 

Jeg forutsetter at du har gått gjennom koding av signalene du ønsker og satt dem opp på telefonen.

Start Broadlink app på RM Plugin enheten, og sett den på import. 

Når den er ferdig med å importere starter du RM Tasker Plugin appen som straks loader inn data.

Da er den klar til å motta http kommandoer!

Jeg installerte ikke Tasker på Android enheten men det er nok veien å gå, fordi der er en plugin for HomeSeer HS3 for Tasker.

Da burde du kunne få kontroll! 

Selv brukte jeg en kombinasjon av  vb scrips og virtuelle devicer for å få dette til å kjøre.

 

Men nå har jeg bestemt meg for å lage en HS3 plugin for RM Tasker Plugin. 

Endret av Rogerbl
Tileggsinfo
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering:

Har ferdig en beta versjon av en plugin som snakker med RM Tasker Plugin og setter opp devicer ihht hva du har definert opp i Broadlink appen.

Har kalt den for RM Tasker. :-)

Denne plugin'en har ennå ikke mulighet for å sende ir koder , men monitorerer A1 status samt temp på RM2+ enheter. Så har jeg lagt inn mulighet for

å skru av og på brytere på M1P og SPmini3 bryteren.. La inn SP2 og SP3 styring også , men har ikke fått testet dette da jeg ikke har disse enhetene.

Tenker å implementere støtte for S1C samt ir koder også, men ting tar tid. :-)

Legger ut denne beta versjonen for testing her. det følger med en  katalog med logoer og. kopier den inn i rota på hs3.

Ta backup av systemet ditt aller først!

Etter du har startet plugin'en , oppdaterer du websiden og går inn i config for RM Tasker og legger inn ipadressen til din Android bridge enhet i formatet xxx.xxx.xxx.xxx, f.eks. 192.168.1.10

Så må du vente mens systemet setter opp det som er lagt inn på Broadlink appen og bridgen.

Dette kan ta over 10 minutter avhengig av hvor kraftig enheten er, hvor kraftig hs3 serveren er , hvor godt nett du har og hvor mye data det er satt opp i appen. 

Det kommer en melding opp når oppsettet er ferdig. Da kan du oppdatere websiden for enheter.

Velg show all så ser du alt. Hvis det ikke funka så send meg ei melding.

Lykke til! :-)
Oppdatering:

Har bestemt meg for å lage en ny plugin for IR kodene og evnt. RF koder mot samme RM Tasker Bridge.
Det blir greit å skille disse to i funksjonene, monitorering av status-kontroll av Broadlink enheter og kontroll av diverse egendefinerte enheter som TV, prosjektor, ps3 mm.

 

HSPI_RMTasker.zip

RM Tasker.png

RM Tasker2.png

RM Tasker3.png

Endret av Rogerbl
oppdatering
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har jeg en beta versjon av den plugin'en som støtter IR koder fra samme RM Tasker Bridge.

Jeg har kalt den RMIR av mangel på noe annet.

Denne er litt halvferdig da jeg ennå ikke har fått fjernet en bug som gjør at man må først starte plugin'en for å la den generere nødvendig devicer

avhengig av det du har lagt inn av IR koder(til TV, prosjektor, Apple TV mm).

Når dette er gjort må man restarte plugin'en og da skal den funke med kodene.

Frykter at jeg har samme bug i mine to tidligere plugin'er. Men er på saken..

Prøv denne og kom med tilbakemeldinger. :-)

Installasjonen er enkel. kopier fila inn i HS3 rota og refresh interface siden i HS3. Der kan du aktivisere plugin'en.

Så går du inn i RMIR->config og taster inn ipadressen til din android bridge som kjører RM Tasker Plugin.

Som med RMTasker så tar det litt tid å bygge opp devicene så vær tolmodig. 
Lykke til!

HSPI_RMIR.exe

rmir.png

Endret av Rogerbl
la til skjermdump
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

For Homeseer Hs3:
RM Tasker(monitorering og styring ) - Sp2 og sp3, M1, RM2 pro,A1, RM+ og Bean mini.

RMIR(ir og rf kontroll). -IR og RF. Til styring av rullegardiner , TV mm.

De støtter de fleste Broadlink enhetene  unntatt S1C(alarmsystem).

 
 

 

 

Endret av Rogerbl
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.