Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan få laget en egen fane i device config


Guahtdim

Anbefalte innlegg

Mulig alle andre som lager plugins til Homeseer vet dette, men jeg fant det ut idag etter å ha sett på koden til RFXCom. Hvis man ønsker å ha en egen fane(tab) når man går inn for å redigere en enhet som hører til din plugin så gjør man som følger:

 

SupportsConfigDevice settes til True;

 

rutinen ConfigDevice vil bli trigget hver gang man går inn for å konfigurere en enhet som "tilhører" din plugin. Her lager man output for det som skal vises

rutinen ConfigDevicePost håndterer det man poster poster fra fane(tab)

 

Dette var iallefall nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vi hatt ett tips og triks /utviklerforum for Homeseer plugin? 

Første post kunne jo vært en simpel beskrivelse av alle de tingene du viser i Moskus sample. Du viser så mange ting at man lett går glipp av noe.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Guahtdim skrev:

Kunne vi hatt ett tips og triks /utviklerforum for Homeseer plugin? 

Plugin-delen av HomeSeer-underforumet var originalt tiltenkt det. Men det er ikke overveiende mange av oss til å bruke det.

 

En gang jeg oversetter vb.net-sampelet til C# skal jeg også skrive en del av HS-skolen til plugin-utvikling. Men det skjer ikke med det aller første...

 

52 minutter siden, Guahtdim skrev:

Du viser så mange ting at man lett går glipp av noe.

Ja, jeg vet det er MYE inni der. Det enkleste er faktisk å bare ta bit for bit, og å akseptere at du ikke kommer til å rekke alt første gang.

 

Først lag en device.

Så lag en web config side.

Så lag DeviceConfig sider.

Så lag event actions.

Så lag event triggers.

 

... og så begynner du å nærme deg noe. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg synes forumet som holdes av HomeSeer for plugin-utviklere er dårlig og det ser ikke ut til at man får så lett svar. Det er mange som henger der som tydeligvis kan mye, men muligens siden det er penger involvert så er det ikke mye kunnskap som deles.

Her på forumet er jeg overrasket hvis ikke noen svarer noe i løpet av de påfølgende 12 timer etter at noe er blitt lagt ut (to tomler opp til alle som henger her). Mulig dette ikke vil gjelde for utvikling side vi er færre, men fortsatt tror jeg det vil være litt bedre enn hos HomeSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.