Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Popp Keypad Danalock v3 og scene


Anbefalte innlegg

20 minutter siden, iceball skrev:

Fungerer det å åpne Danalocken via knapp i "device list" for "Ytterdør lås"?

 

Pass på at control use er satt med "door lock" og "door unlock"

image.png.c3d3b4386643959f20ec2d62a9ece4b1.png

Har du keypaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus, har du noen ideer på noe å prøve?

Bytter streng etter forskjellige koder satt på keypad både på AccessControl og Central Scene, men loggen viser samme melding hver gang. 

Finner ingen plass at noen har fått den til å funke med annet enn HC2. 

Kjennes solid og god ut i byggekvalitet, så litt synd å returnere. Hadde vært kjekt å kunne låse opp med kode(men vil at låsen skal se dum ut fra yttersiden)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, gullfrode skrev:

Bytter streng etter forskjellige koder satt på keypad både på AccessControl og Central Scene, men loggen viser samme melding hver gang. 

... som er?

 

Kan du prøve å assosiere den direkte med dørlåsen? Jeg har alltid trodd den var ment for direkte assosiasjon...

 

 

23 timer siden, gullfrode skrev:

Skjermbilde 2018-05-02 kl. 21.17.49.png

 

Denne hadde jeg gjort annerledes. Jeg hadde hatt forskjellige eventer for låsing og opplåsing. Låsingen skal jo f.eks kun skje hvis døra faktisk er igjen, eller?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Moskus skrev:

... som er?

 

Kan du prøve å assosiere den direkte med dørlåsen? Jeg har alltid trodd den var ment for direkte assosiasjon...

Skjønner egentlig ikke hvordan assosiasjon virker. 

Siden det ikke står noe om flere grupper i manualen til Danalock, så må det være på gruppe 1?(kommer kun opp en gruppe)

I manualen til Keypad så er det støttet tre grupper, men det må samsvare med gruppe på Danalock?

Sitat

 

Denne hadde jeg gjort annerledes. Jeg hadde hatt forskjellige eventer for låsing og opplåsing. Låsingen skal jo f.eks kun skje hvis døra faktisk er igjen, eller?

 

Gjør om scener når opplåsing fungerer.

Fleksibilitet er det fine med 20 koder tenker jeg, egne til barna, som kan sette igang forskjellige ting i tillegg gitt tid på døgnet etc. 

Og kjekt til garasjeport  og andre ting ute(feks å slippe å dra opp tlf for å slå av vann på lekekjøkkenet ute.)

Sitat
Endret av gullfrode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, gullfrode skrev:

Skjønner egentlig ikke hvordan assosiasjon virker. 

Siden det ikke står noe om flere grupper i manualen til Danalock, så må det være på gruppe 1?(kommer kun opp en gruppe)

I manualen til Keypad så er det støttet tre grupper, men det må samsvare med gruppe på Danalock?

Det er Keypaden som skal kontrollere låsen (og ikke omvendt), derfor er det Keypad sin manual og innstillinger som gjelder. 

Iht. manualen må du assosiere gruppe 2 med dørlåsen.

image.thumb.png.6e623bc1e38ccd5cbc383f78516678ed.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Keypaden som skal kontrollere låsen (og ikke omvendt), derfor er det Keypad sin manual og innstillinger som gjelder. 
Iht. manualen må du assosiere gruppe 2 med dørlåsen.
image.thumb.png.6e623bc1e38ccd5cbc383f78516678ed.png

Og det er det jeg har gjort, ikke sant?(se bilde over).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er spor av annet på nett enn at den fungerer med HC2, så regner jeg egentlig med at det er Keypaden som er problemet, men er synd da den både virker solid, og inneholder bra funksjonalitet. 

Så villig til å prøve flere ting om forslag dukker opp(likevel om jeg begynner å bli lei). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte den plutselig å fungere, men sporadisk. 

Har tatt litt parametre frem og tilbake, samt laget event for garasjeport etc. 

Garasjeport opp er stabil, men hender seg at låsen endrer seg samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg ville prøve i en slik situasjon (om dette ble ikke gjort med det første):

Viktig: Begge enheter MÅ inkluderes i nettverket som "secure devices".

Derfor ville jeg demontere både låsen og KeyPaden og ta de ganske nær til HS3 interface (noen få cm.).

Ekskludere begge enheter fra nettverket.

Starte med inkludering av f. eks. låsen først. Etter at interview pros. er ferdig (beskjed fra HS) vente igjen å gjøre noe (ca. 5 min.).

Teste låsen via HS GUI.

Om alt er OK, starte med inkludering av Keypaden. Etter at interview pros. er ferdig (beskjed fra HS) vente igjen å gjøre noe (ca. 5 min.).

Nå ville jeg prøve å assosiere låsen til Gruppe 2 av keypaden (begge enheter er fremd. i nærheten av hverandre).

Husk å oppvåke keypaden ved å sende Node Information Frame. "To issue a NIF execute the following action: Hit 0 plus * (Star Key) in Management Mode".

teste. Om alt er OK, montere enheter, optimalisere nettverket, teste igjen.

Noe slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hjemmesnekra znet som står under en meter fra begge, og ut i fra bildet på en av de første postene mine tror jeg at det står Secure.
Siden jeg har en znet så er det liten jobb å prøve rutinen, skal prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.