Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hank Z-wave 4 button scene kontroller problemer, og Z-wave scener


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har 2 stk Hank 4 key scene controller (vedlegg dokumentasjon).

Disse funka plettfritt i domoticz som laget 1 switch ut av hver knapp på bryteren, samt en bråta med andre devicer jeg ikke brukte. Gikk også ganske lett å binde en knapp til en scene eller tilfeldig av/på device. 

 

Men i Homeseer så får jeg ikke Z-wave scener til å fungere. Det kommer ikke opp noen devicer i drop-down listen.

Videre på Hank scene-kontrolleren får jeg bare valgt fysiske noder som jeg kan styre. Dette var jo litt dumt fordi jeg vil styre virtuelle knapper som trigger eventer som Natt, Kino-mode osv. 

Er det noe mulighet for å programmere de i homeseer? 

 

Håper det er håp

 

mvh

 

 

HKZW-SCN04 Manual.pdf

ZC10-16095218.pdf

image.png

Endret av jhenrikb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått vekket den skikkelig, se orange tekst nederst. Jeg har 1 som jeg har satt opp med direkte assosiasjoner uten problem. Da fungerer dimming fint.

1 time siden, jhenrikb skrev:

Er det noe mulighet for å programmere de i homeseer? 

Du må sette det opp under "event". 

Eksempel fra den andre jeg har, satt opp med scene controll:

image.thumb.png.673b5a887425e0302a3cbfb9f35bc114.png

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.