Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Veggplugg fra eBay..., Ville du brukt denne i ditt hus?


Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke brukt den til noe strømkrevende, men kanskje til en lampe på 50w som ikke brukes når man ikke er hjemme.

 

Har kjøpt en PIR fra Neo Coolcam, og den fungerer, men var ikke rett frem å legge til i Openhab.

 

Denne fra Telldus koster 299, og er av og til på tilbud til 250:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3424593

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg hadde ikke hatt den koblet til strøm engang.

 

Er det virkelig så ille?

Det er jo en ganske dyr komponent til kina-vare å være.

 

Den PIR'en så grei ut, men det skal godt gjøres at den klarer å sette fyr på noe med batteriet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke vært betenkelig med å bruke den innenfor det området den er beregnet for.  Vi nordmenn er alt for opphengt i at nordmenn kan og vet best.  Ja vi har NEMKO, men andre land har også sine kontroll nemder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GoldEagle skrev:

Ville ikke vært betenkelig med å bruke den innenfor det området den er beregnet for.  Vi nordmenn er alt for opphengt i at nordmenn kan og vet best.  Ja vi har NEMKO, men andre land har også sine kontroll nemder.

 

Problemet er at utrolig mye av dette ikke er testet og er derfor falskt "stemplet". 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, GoldEagle skrev:

Ville ikke vært betenkelig med å bruke den innenfor det området den er beregnet for.  Vi nordmenn er alt for opphengt i at nordmenn kan og vet best.  Ja vi har NEMKO, men andre land har også sine kontroll nemder.

Problemet oppstår når erfaring tilsier at det kan bli et problem. Da skal bl.a. ansvar fordeles.

 

Bare fordi man kan sette noe i en stikkontakt betyr ikke at man bør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Moskus said:

Problemet oppstår når erfaring tilsier at det kan bli et problem. Da skal bl.a. ansvar fordeles.

 

Bare fordi man kan sette noe i en stikkontakt betyr ikke at man bør...

Helt enig.  Bedre å la være.  Spessielt hvis er et produkt som kan gjøre forsikringen din ugyldig om det verste skulle inntreffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før her, jeg har 2 slike i drift (siden fjor høst), de styrer varmeovner.. Ingen problemer, de bare virker.. 

Jeg snakket med forsikringsselskapet, og de hadde ingen innvendinger så lenge produktet er merket med godkjenning som godkjennes i norge (CE og GS).

Jeg demonterte også en for å se, og det ser ut til å være gode loddinger og workmanship. 

 

Jeg har riktignok røykvarslere i rommene de står i, men har enn så lenge ingen dårlige erfaringer å melde. ;)

 

Edit: Det er ganske lenge siden noen har rapportert problemer med disse som jeg har sett, det kan jo hende de har gjort korrigeringer siden første revisjon?

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PerH skrev:

produktet er merket med godkjenning som godkjennes i norge (CE og GS).

... som sagt før: et CE-klistremerke er jo ikke verdt plasten det er trykket på med mindre det finnes papirer. Forskjellen er at kjøper du et produkt i Norge, så er forhandleren pliktig til å skaffe dem. Mulig de finnes til Neo Coolcam også.

 

Erfaringene fra Kina er at du får det du spør om. Om det er riktig eller feil, spiller ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, petersv skrev:

Jeg lurer på hva dere kjøper hvis dere ikke vil ha noe som er laget i Kina jeg.. 1f644.png

 

LAGET i Kina og KJØPT fra Kina er to forskjellige ting. :) som @Moskus sier, en norsk importør er pliktig til å ha papirene i orden på varer de importerer fra Kina. Produsenten har ikke så stort ansvar om du kjøper direkte fra dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår alt av ukjente Kina greier når det kommer til 230V. Selv om de sier det er CE merket. Stoler ikke på det i det hele tatt. Så en Svensk undersøkelse med mobilladere kjøpt igjennom Wish (kina greier) alle 10 de testet var brannfarlige.

Både Aeotec, Fibaro osv er også laget i Kina men stor forskjell på Noname Kinadrit og Made in China etter spesifikasjoner av et ordentlig firma på toppen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det har også dukket opp artikler fra dem som tror at "China Export" ikke brukes fordi det aldri har vært et offentlig dokument fra Kina som beskriver det... ?

 

Uansett så trenger ikke CE-merket på Kina-varer egentlig være verdt plasten merket er trykket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Jannis J skrev:

CE merkingen fra kina er jo China Export og ikke CE.

søk opp logoene, og de er ikke like, men ligner litt for mye

 

-Jannis

 

Det er jo bare en myte. De trykker selvsagt på original-logoen uansett. 

 

3 minutter siden, Moskus skrev:

Jo, men det har også dukket opp artikler fra dem som tror at "China Export" ikke brukes fordi det aldri har vært et offentlig dokument fra Kina som beskriver det... 1f644.png

 

I dette tilfellet er «dem» Europaparlamentet... de sier at det ikke finnes belegg for å påstå at noen har laget en egen «China Export»-logo, men at variasjoner i logen er tilfeldig (dårlig kopiering). De sier derimot at CE-logoen misbrukes - ingen hensikt å sjekke om logoen er «ekte» eller har feil avstand, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.