Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva skulle du ønske du visste før du satt i gang med kameraoppsett til hjemmeautomasjon


Anbefalte innlegg

Hva skulle du ønske du visste før du satt i gang med kameraoppsett til hjemmeautomasjon?

 

Du har satt opp ditt system med kamera enten som varsling, overvåkning eller andre grunner. Hva skulle du ønske du visste før du satt i gang? 

Fant du noen gode guider eller andre informasjonsressurser? 

Hva vil du gjort annerledes om du kunne begynne på nytt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kamera som filmer inngangsparti og sender bilde når det ringer på.

Skulle jeg kjøpe igjen hadde jeg passet på å kjøpe kamera med snapshot url, nå må jeg kjøre ContaCam på serveren som igjen lagrer snapshot hvert sekund, mye unødvendig CPU og HDD bruk.

Veldig fornøyd med bildekvaliteten ellers.

 Synd HomeSeer ikke støtter rtsp direkte?

 

AHWVE DIY 1080P 2MP IP Camera module Board with IRCUT RJ45 Cable ONVIF H264 Mobile APP XMEYE Serveillance CMS 2.8mm Lens
http://s.aliexpress.com/N7jyuQ7V?fromSns=Copy to Clipboard

Kjøpte med 6mm objektiv

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte litt tid på å finne ut hvordan jeg kunne styre kameraet direkte.
Det vil si jeg ønsker ikke å benytte en sky løsning kun intern løsning.
Ved å benytte de mulighetene som faktisk finnes i de fleste kameraer og i HS3 vil du kunne blant annet se live video i HStouch.
 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Odd skrev:

Ved å benytte de mulighetene som faktisk finnes i de fleste kameraer og i HS3 vil du kunne blant annet se live video i HStouch.

Ja, men som @Actibus erfarer gjelder det kun kameraer som har en "snapshot"-mulighet. Når de kun tillater rtsp, og ikke direktelink til et bilde (i jpeg eller mjpeg), så kan kan ikke bruke direkte integrasjon, dessverre... :(

 

Vanligvis har "dyrere" kameraer som støtter rtsp også en mulighet for å hente bildet direkte, men slik jeg ser det så er det færre og færre av de billige kameraene som gjør det, for da må man bruke "kameraets app" for å kunne bruke det. Og som alle vet så er jo svaret på alle verdensproblemer å finne i en app... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎05‎.‎2018 den 15.13, Moskus skrev:

Billige kameraer som støtter rtsp (og det er flere og flere) har en tendens til å ikke gi deg direktelink til bildet. :( 

 

Det jeg mente var, kjøp et billig CAM og ikke bry dere om rtsp.

Hvis kameraet har en Web side for å sette det opp er sjansen for at du kan styre det slik jeg har beskrevet med mitt veldig stor.
Poenget mitt er at jeg vil ikke ha stream ut mot en skytjeneste eller en serverløsning uten for mitt nett.
Jeg løste det ved å søke etter kommandoer for å styre et kamra via http, når jeg fant det, fant jeg også hvilken modell jeg kunne kjøpe.

Omtrent alle D-Link kameraer kan det, og er billige og bra, så hvorfor skal en ha en egen server eller en skyløsning?
Jeg får krystallklart bilde (stream) både natt og dag hvor som helst i verden fra lokal HS3, kan lagre snapshot bilder i HS3 ved hvilken som helst hendelse.
Alt dette for 600 kroner …. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er å finne billig kamera fra f.eks eBay el. som støtter det, de fleste har egen app og de færreste selger har egentlig noe kunnskap om hva de selger.

600 i mine øyne er litt dyrt, betalte vel 190 kr for mitt, og det gir veldig bra bilde både dag og natt.

Men hadde vært kjekt med direkte snapshot URL eller direkte støtte i HS. 

Mulig jeg istedenfor slik jeg gjør nå heller setter opp ContaCam til å streame det videre som en egen webserver og henter bilde derfra direkte med HS

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.