Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hitch i Dagens Næringsliv


Anbefalte innlegg

Legger merke til artikkel i Dagens Næringsliv i dag, om Hitch - som jeg ikke har hørt om tidligere

 

https://www.dn.no/morgendagensnaringsliv/2018/05/14/2056/Teknologi/tysk-vakthund-vil-inn-i-norske-hjem

 

Her er det samarbeid med Deutsche Telekom som ligger bak. Deutsche Telekom er involvert i Eclipse Smarthome, som igjen utgjør kjernen i OpenHAB . Eclipse Smarthome er fri programvare (også kalt åpen programvare, Eclipse Public License)

 

Det sagt, jeg tror ikke det vil være mye her som vil minne om OpenHAB - men det er i OpenHAB sin interesse at det finnes liv laga kommersielle produkter rundt Eclipse Smarthome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, berland skrev:

... men det er i OpenHAB sin interesse at det finnes liv laga kommersielle produkter rundt Eclipse Smarthome.

Vi får håpe på enda flere bindings og add-ons basert på Eclipse Smart Home da. :-)

Alle de som er laget for Eclipse Smart Home virker i OH2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det virkelige liv, er alt vi gjør med DIY-systemene våre fryktelig vanskelig å få til. Jeg kunne ikke tenke meg å selge "min type system" for hvermannsen, det hadde vært et håpløst supportmareritt. Så for å kunne bli hyllevare, må man plukke bare småbiter. Når man blir lei av begrensningene med hyllevare, hopper man over på noe mer avansert, og forbereder seg på å få en ny hobby.

 

Savner selvsagt Z-wave fra Hitch, kan håpe for deres del at de har lurt inn en Z-wave-chip i den fysiske enheten de gir ut, slik at de kan skru det på via software når de selv føler de blir modne nok på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er i praksis FutureHome. FH har riktignok valgt Z-wave over Zigbee, og enda noen år er nok det det smarteste valget.

 

Jeg tror (og håper inderlig) imidlertid fremtiden blir "enklere" i så måte. Man må (forhåpentligvis) ikke velge "rett" system hvis man har Bosch stekeovn og Miele vaskemaskin. Åpne APIer vil gjøre at alt kan integreres i alt. "Hjemmeuautomasjon for Hvermannsen" er veldig i startgropa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Moskus skrev:

Det du beskriver er i praksis FutureHome. FH har riktignok valgt Z-wave over Zigbee, og enda noen år er nok det det smarteste valget.

Er FutureHome basert på Eclipse Smarthome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.