Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Interface for homeseer (mobil/nettbrett), er det noen gode alternativ?


Anbefalte innlegg

HStouch er jo det offisielle, og uten at jeg skal skryte på meg at jeg har satt meg enormt mye inn i det (og i fare for å fornærme noen), så har jeg til gode å se en eneste interface lagd i hstouch som ikke ser ut som noe som er lagd på 90-tallet. Er det så ille som det virker? Er det noen gode alterativer som er kompatible med homeseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med HSTouch kan man jo lage akkurat det interfacet man vil, men har ikke sett veldig mange pene nei.

Man må legge ned endel timer og gjerne ha litt design skills for å få til noe.

Jeg syntes designet som @Arne Johnny har laget var fint

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/1143-del-din-hstouch-skjerm/?do=findComment&comment=32253

 

Kunne definitivt vært enklere å designe, gjerne med en lett måte å dele/laste ned skins på.

Med nok tid kan man jo kopiere ethvert design man måtte finne på nett fra andre leverandører.

Men savner flere moderne skins inkludert, de jobber vel forsåvidt med en annen app med mer moderne utseende, men som man ikke kan flikke på selv.

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Actibus said:

Med HSTouch kan man jo lage akkurat det interfacet man vil, men har ikke sett veldig mange pene nei.

Man må legge ned endel timer og gjerne ha litt design skills for å få til noe.

Jeg syntes designet som @Arne Johnny har laget var fint

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/1143-del-din-hstouch-skjerm/?do=findComment&comment=32253

 

Kunne definitivt vært enklere å designe, gjerne med en lett måte å dele/laste ned skins på.

Med nok tid kan man jo kopiere ethvert design man måtte finne på nett fra andre leverandører.

Men savner flere moderne skins inkludert, de jobber vel forsåvidt med en annen app med mer moderne utseende, men som man ikke kan flikke på selv.

 

Ja, kan man egentlig det? Det virker jo ikke sånn når man ser på det som har blitt lagd. Har tilgode å se noe som er veldig fint.

 

Designet du viser til er forsåvidt bra til HStouch å være, og sikkert finere enn noe jeg hadde fått til, og det er ikke for å være frekk, men det er allikevel ganske typisk "90-talls" i looken. Det illustrerer godt problemet synes jeg.

 

Det er dumt om man ikke kan endre noe selv på den nye appen, ihvertfall hva som vises hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes imperihome fungerer utmerket. 

Savner kun at man skulle hatt mulighet til å kunne skrolle seg nedover, og ikke vært låst til antall ruter som man har valgt på mobilen. Eksempel så hadde jeg et rom med 8 ruter, men det ble for lite, og da må jeg lage ny mobilside for å få 10 ruter.

Men ellers fungerer det veldig bra, og den er ganske rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, ATWindsor said:


Takk for tips, skal sjekke det ut, selv om showcasen ikke var all verden.

Så jeg linket til feil visning.. Litt mer bilder her: https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1355886&styleid=1

 

6 hours ago, Frankis78 said:

Jeg synes imperihome fungerer utmerket. 

Savner kun at man skulle hatt mulighet til å kunne skrolle seg nedover, og ikke vært låst til antall ruter som man har valgt på mobilen. Eksempel så hadde jeg et rom med 8 ruter, men det ble for lite, og da må jeg lage ny mobilside for å få 10 ruter.

Men ellers fungerer det veldig bra, og den er ganske rask.

Du kan vel gå i "edit" mode og flytte devicer mellom to sider, slik at det skal være ganske raskt å flytte fra en 8 ruter til en 10 ruters side,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ATWindsor skrev:

 

Ja, kan man egentlig det? Det virker jo ikke sånn når man ser på det som har blitt lagd. Har tilgode å se noe som er veldig fint.

 

Designet du viser til er forsåvidt bra til HStouch å være, og sikkert finere enn noe jeg hadde fått til, og det er ikke for å være frekk, men det er allikevel ganske typisk "90-talls" i looken. Det illustrerer godt problemet synes jeg.

 

Det er dumt om man ikke kan endre noe selv på den nye appen, ihvertfall hva som vises hvor.

Har du noen eksempler på mer moderne layouts? (fra andre systemer) Alltid åpen for fine UI til inspirasjon 

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja ser ut som det er forskjell på android og iPhone ja:)

 

Actibus , du kan kjøre hvit moderne layout på imperihome. Jeg spørte fruen hva hun likte best, og damene liker det faktisk enkelt med ruter, og ikke så mye fancy grafikk. Det enkle er ofte det beste. Jeg prøvde også the home remote, men det er litt som HSTouch designer, hvor man må like å lage design. Imperihome gjør alt jeg trenger, og det er enkelt å endre/legge til nye devicer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjører imperihome selv, mest fordi jeg ikke har tid til å lage noe selv i HS Touch, skulle gjerne hatt muligheten til å designe layouten helt selv, men det fungerer jo greit nok.

Sjeldent jeg bruker app uansett, det meste går enten automatisk, via tale eller brytere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 9.46, Moskus skrev:

HomeSeer skal komme med en ny mobil-app. Beta i juni.

 

De har lagt ut noen skjermbilder. Ser helt ok ut. Bruker selv Imperihome, og er fornøyd med den. Eneste er at du må legge inn alle sensorer selv i HS3, og de heller ikke oppdateres hvis du for eksempel flytter de til andre rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ikke mulig med dns [emoji852]️
Vet ikke, men sliter med flere slike ting som skal logge på myhs etter at jeg kjørte opp to systemer på samme lisens, så fikk ikke testa den muligheten heller.. Håper de kommer med dns snart [emoji4]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.