Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips HUE Dim Switch registrere klikk i HomeSeer?


Merko

Anbefalte innlegg

Har en Philips Dim Switch hvor jeg kan slå av\på eller dimme lysene.

Noen som vet om det finnes en plugin til HomeSeer som kan fange opp når fjernkontrollen blir trykket på? Eller er det mer eller mindre umulig, da den sannsynligvis bare sender signal til Philips Bridge uten at Homeseer kan få nøss i dette?

 

Om det hadde vært mulig, så kunne jeg jo ha brukt fjernkontrollen til veldig mye annet enn dimming av philips lys.. :P

 

noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Evelen skrev:

Jaha, jeg som trodde HUE hadde toveiskommunikasjon (bare mellom bridge og pærer da?), da er det vel ikke særlig overlegent MiLight likevel

Hue kjører Zigbee som er to-veis, ja. Men akkurat som med Z-wave betyr det ikke at man kan lese av status av fjernkontroller, det er opp til hvordan fjernkontrollen er satt opp.

 

1 time siden, Merko skrev:

Noen som vet om det finnes en plugin til HomeSeer som kan fange opp når fjernkontrollen blir trykket på? Eller er det mer eller mindre umulig, da den sannsynligvis bare sender signal til Philips Bridge uten at Homeseer kan få nøss i dette?

Beklager dette vet jeg ikke noe om. Jeg tror (med stor T) at fjernkontrollen er mer Hue-spesifikk enn du ønsker.

 

Men det finnes jo andre som rapporterer fint til HomeSeer, så kan du jo styre Hue derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt samme dimmer, men ikke mottatt den enda. Sjekket det opp via API dokumentasjonen, og det ser ut som det kun er mulig å hente informasjon fra dimmeren, da den ikke gir ikke beskjed selv når status/state endres. Så det krever at du har et program/skript som sjekker dette kontinuerlig, f.eks hvert 0,1s. Du må sette opp dimmeren som en sensor.

Vet ikke hvordan det funker i HomeSeer da jeg ikke bruker det :)

Endret av Jompa Tormann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hente informasjon fra dimmerne? Dimmerne har vel ingen verdier lagret i seg? Sender ikke den bare signal til lampen/bridge om at den skal gå ned til X% eller tilsvarende? Må vel isåfall lese av verdiene fra lampe(?)
 

Men ja, script som sjekker noe hvert 0.1s synes jeg virker som en dårlig løsning :P men men. takk for svar. får stå over, så heller kjøpe en ordentlig z-wave fjk om jeg trenger det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmeren blir registrert som en sensor i Hue Bridge, med 4 knapper (ON, DIM UP, DIM DOWN, OFF) og fire statuser (Initial press, hold, short released, and long released) per knapp. Selve dimmeren har ikke noen verdier nei. Det er sikkert mulig å lese av verdier på lampene og at det fungerer bedre, men det er vel samme problem med at det må sjekkes kontinuerlig? Har ikke satt opp mitt system enda, så vet ikke mulighetene helt ?

Endret av Jompa Tormann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 3.8.2016 klokken 18.43, Go4IT skrev:

Denne informasjonen er tilgjengelig om mine Hue-dimmere i HS3 med JowiHue plug-in :

Takker!

 

Testet selv nettopp (visste ikke at jeg måtte lage switchen i Jowie-instillingene da den ikke dukket opp automatisk.

 

fungerer jo ypperlig.

 

Testet dette:

vvxEuCH.png

 

Fungerte akkurat som tiltenkt!

 

Så i teorien kan jeg jo kjøpe flere av disse switchene, så programmere hver knapp til noe..

 

Ikke bare det, ser ut som man kan programmere hver knapp på 4 forskjellige måter, short press, long press ol.

 

AzMcpYN.png

 

Dette var moro! =)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hadde ikke fått med meg dette før nettopp. Men får det ikke til å fungere, ved å bruke feks. Has its value set to 1000-1003 så skjer det ingen ting. Før så skulle det være mulig å sette bryteren til Simple switch i innstillinger, men ser ikke det nå. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.