Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefaling av produkter Z-Wave


Bronson

Anbefalte innlegg

Hoi!

 

Ser ut til at jeg får testet et grensesnitt mellom KNX og Z-Wave om ikke alt for lenge. Har lyst til å bestille inn litt produkter for testing, så lurte på om noen har noen anbefalinger. Hovedårsaken til at jeg skal teste, er for RGBW E27 pærer og magnetkontakter. I så tilfelle, hvilke av disse anbefaler dere?

 

Er noe annet gøy jeg burde teste? Sikkert et ganske rundt spørsmål, men kanskje noen tenker: Aha, skal du prøve Z-Wave, bør du iallfall ha dette! Og dette!

 

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bronson skrev:

Tror dette bildet må beskrives med teskje for oss som ikke driver med dette til dagen.

 

Er batteriet 100% og sist status var november 2015? :)

Iflg Homeseer er den 100%. Datoen til høyre er når den sist fikk informasjon fra magnetsensoren.

 

Off-closed- No motion betyr at døren er lukket. der ser man når jeg kom hjem fra jobb. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest interessert i åpen/lukket og batteristatus. 

 

Hvis levetiden er ganske bra på disse produktene, kan jeg leve med at jeg sjekker de en gang i blant i stedet for tilbakemelding.

 

Vurderte egentlig disse, https://www.tronika.no/en/zwave-security/973-doorwindow-sensor-zw112.html?search_query=magnet&results=34, men det blir jo to for en hvis en går på Claseren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et innlegg jeg absolutt ikke skal krangle på. ;)

 

Saken er at jeg har 6-7 armaturer med E27 og tenkte det kunne være gøy å ha denne type pære i de. Hvis jeg skal prøve meg på LED-striper en dag, kommer jeg til å ta det gjennom KNX.

 

Har også vurdert støpsel med Z-Wave, men kommer ikke på noe jeg vil styre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.