Gå til innhold
Gjelsvik

Jowiehue, trådfri motion sensor ble unreachable etter strømbrudd

Anbefalte innlegg

Hadde et lengre strømbrudd natt til i går, startet opp både server, homeseer, og deconz manuelt etterpå. 

Alt ser ut til å virke, bortsett fra at lysbryterene nå står som "unreachable" i homeseer. 

Inne i deconz progammet så ligger den aktiv, og den har link til conbee, samt at den blinker blått i programmet når jeg beveger hånden forran den.

Dvs det virker som at det er Jowiehue pluginen som ikke finner den. 

Både plugin, og HS er restartet i ettertid. Uten at det endret noe.

Noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter restart av HS3 server har jeg måtte slå av og på JowiHue plugin for at enhetene skal bli oppdatert. Om noen kjenner til en bedre "fix" så hadde det vært fint å få en bedre løsning på plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik skal det ikke være. Hør med utvikleren, han er flink til å være "på ballen".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Moskus skrev:

Slik skal det ikke være. Hør med utvikleren, han er flink til å være "på ballen".

Enig, skal sende han en mail

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Moskus
      Jeg har lurt litt på hvordan jeg kan bruke RGB-lys og en MiCube fra Xiaomi (lett integrerbart i HomeSeer med deCONZ/JowiHue). Har laget et par scripts til det. Se bloggen for en video.

Det første justerer lysstyrken med å vri på kuben. Hvilket farge (eller lys) den styrer er avhengig av hvilken side som vender opp.
      Settes opp slik:

... og i eksempelet over er 2566 er rotasjon-devicen, 2565 er side-devicen. 900, 901 og 902 er devicer for hhv. rød, grønn og blå. Den oppmerksomme leser vil legge merke til at det er mulig å styre flere lys samtidig (greenID1+greenID2+....). F.eks. ville 990+1045+1077 styre tre forskjellige lys. Praktisk hvis man har flere RGB-lenker i samme rom. Jeg bruker den muligheten i stua.

MiCube_RGB.vb

Du trenger selvfølgelig ikke bruke rød, grønn og blå, du kan bruke andre devicer så lenge de bruker vanlige 0-99-nivåer. Med en liten endring kan du styre opp til 6 forskjellige lys fra en kube.

Det andre scriptet skal skru av og på med et "dobbelt tap", men kan også brukes til å styre noe når siden flippes over.

Her trengs kun side-rotasjonen, men har et ekstra tillegg for å skru av alle lys. Device 989 er "all colors" på en Fibaro RGBW modul.

MiCube_side.vb

• Av petersv
      Ser litt etter en enkel knapp som er IP 65 eller bedre for utendørs montering som ringeklokke. Zigbee eller Z-wave må det være. Har sett litt på Xiaomis knapper, men finner ingen som er vanntette. Trenger ikke noe fancy, som kamera etc. og bør helst være rimelig. Tips mottas med takk!

God påske!
    • Av Nor-Wei
      Hei, ny på forumet her.

Var innom IKEA av helt andre grunner i dag, men så hadde de én enkel Trådfri gateway igjen i hylla, så jeg kjøpte den med meg hjem. (Kunne liksom ikke la være.) Jeg tener å bruke den primært for å oppdatere firmware på trådfri-pærene mine, for å kunne bruke dem sammen med HUE bridgen hjemme. Men er det noe i veien å la IKEA gatewayen sameksistere sammen med HUE bridgen?
    • Av LaKr
      Er det noen som vet om det mulig å kjøre OpenHab på en Develco Squid.link-basert gateway (Elko, HCG2, etc)?
      Ser den er basert på Linux med Java/OSGI allerede, så mulighetene bør jo være tilstede.

• Av Wedespen
      Hei. Har kjøpt meg rpi og en zigbee kontroller modul fra kjell.com og ønsker å koble den til med ikea trådfri og noen smartkontakter som kjører zigbee frekvens og en hue bevegelsessensor. Vil bruke home assistant, men kan være åpen for andre. Noen som kan linke til noen gode oppskrifter, gjerne YouTube? Må være detaljert siden jeg ikke kan noe om "prgrammering".