Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ser2net på windows


PerH

Anbefalte innlegg

Jeg leter og leter, men klarer ikke å finne dette! Jeg vil flytte en RFXtrx til samme rom som en stasjonær PC jeg har, og tenker at denne kan dele en USB port på nett.. Dette hadde jo vært "tur i parken" om det var en rasberry PI, men dette er en HP Workstation som kjører windows 10.. Noen idèer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, PerH skrev:

Ok den, men jeg trenger vel å definere en seriellport,  baud rate etc? ser ikke hvor jeg kan gjøre det i den der?

 

 

Nei, du installerer programmet på begge maskiner. På klienten dukker den da opp som om USB-enheten er fysisk tilkoblet slik at du bare velger den på vanlig måte. Så vidt jeg husker... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, det blir vel verre siden en av de er en Vera Plus. :) 

 

RFX plugin til vera har en modus der du bare leverer IP og port, så kobler den til, og det fungerer utmerket med ser2net på en beaglebone jeg har.. verre med windows maskinen.. Tester et program som heter Serial-TCP nå, får se om jeg får det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serial-TCP fungerer, men ikke like godt som Ser2Net.. Vera lukker ikke koblingen når den kjører luup.reload (som gjøres ved endringer i oppsettet), og etter det får den ikke kontakt igjen. Serial-TCP må da resettes, så er det kontakt igjen. Dette er ikke et problem med ser2net, så det er åpenbart en måte å løse det på. Men ikke med Windows platform ser det ut til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.