Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Event / HS Noob #2


toonwolf

Anbefalte innlegg

Har hatt HS3 lisens en stund men først nå har jeg tid til å bruke det :-). Føler jeg er ekstremt noob og har lest artiklene i Homeseer skolen men sliter litt fortsatt

Skal sette opp en event som skal sende en e-post om Fibaro bevegelsessensor er aktivert. Har jeg gjort det riktig?

 

 

hs_event.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt "changes to". Ville heller ikke brukt "custom value", men heller "on-open-motion" (eller hva den heter på Fibaro). :)

Husk også at du må sette opp epost-server i innstillingene for at epostvarsel skal virke. :) 

 

EDIT:

Også usikker på om det er riktig device du har valgt - er ikke det der "root-devicen"? I så fall skal det være en annen device, kanskje den heter noe med "binary". Det er i så fall den du skal bruke. :) 

Endret av ZoRaC
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ZoRaC skrev:

Også usikker på om det er riktig device du har valgt - er ikke det der "root-devicen"?

Du hadde rett @ZoRaC, som sagt ganske så "noob". Jeg valgte en annen device og da fikk jeg valget "Motion Detected" for "changes and becomes" 

 

En annen ting jeg lurer på. Jeg ønsker at bevegelsessensor kun skal være aktivert mellom kl 2300-0800 (natt), hvordan kan jeg sette opp dette? Har forsøkt å sette dette opp i "Group Conditions" slik at de skal gjelde alle bevegelsessensorer med regelen: IF  The time is after 23.00 AND IF The time is before 08.00, men den trigger ikke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, toonwolf skrev:

En annen ting jeg lurer på. Jeg ønsker at bevegelsessensor kun skal være aktivert mellom kl 2300-0800 (natt), hvordan kan jeg sette opp dette? Har forsøkt å sette dette opp i "Group Conditions" slik at de skal gjelde alle bevegelsessensorer med regelen: IF  The time is after 23.00 AND IF The time is before 08.00, men den trigger ikke?

 

Tid kan ikke være både etter 23 og før 08 i det samme døgnet (den skiller ved midnatt), så du må dele det i 2:

IF time is after 23

OR IF time is before 08

 

Husk å legg til «AND group conditions are true» på alle eventene. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fungerte det @ZoRaC . Siste (i denne omgang) spørmål. Hvordan kan jeg aktivere alarm på brannvarsleren/sirene av merket Popp https://www.popp.eu/products/sensors/smoke-sensor/ når bevegelse har blitt registrert. Legger jeg til en action som dette? I så fall: Hvilke parametre skal jeg bruke.. Eller må de "linkes" først?

2018-06-28 14_50_50-HomeSeer Web Control - Ev....png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du ikke har noen OR imellom de to IF-setningene i Group Conditions. Man vil aldri oppleve at ett døgn er både etter 2300 og før 0800.

 

Jeg har aldri brukt Group Conditions før, men antar at du skal kunne gå inn på en av de og legge til en OR og så den manglende IF setningen. Og så sletter du den som da er blitt overflødig.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.