Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Nytt kjøkken i smarthjem


Chris

Spørsmål

Hei!

 

Jeg driver for tiden å planlegger nytt kjøkken i en leilighet. Leiligheten har en del smarthjem produkter allerede, men er det noe smarthjem relatert jeg burde tenke på når jeg nå planlegger kjøkkenet?

 

Taklyset skal selvfølgelig automatiseres, men hva har dere andre gjort på kjøkkenet?

 

Alle forslag og ideer tas i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

LED-list under overskap.

Det kommer snart en smart komfyrvakt (Z-wave), det kan jo være aktuelt?

Kan vurdere om alle/de fleste stikk skal brytes, slik at vannkoker, kaffetrakter, osv blir strømløst på natt/når man reiser bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
8 hours ago, DeVille said:

Lekkasjevarsler under vask/oppvaskmaskin.

Noen anbefalinger her?

 

14 minutes ago, DeVille said:

En eller annen form for sensor på bruk av komfyr eller koketopp som starter ventilatoren. 

Hvordan kan jeg få styrt ventilatoren? Blir ventilator med egen vifte.

 

Finnes det noen komfyrvakter som støttes av RFXtrx433E?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
7 minutter siden, Chris skrev:

Hvordan kan jeg få styrt ventilatoren? Blir ventilator med egen vifte.

 

Det enkleste er vel å koble stikket til ventilatoren til en Z-wave on/off-plugin. :) Men da får du ikke justert hastigheten og noen kan jo finne på å slå den helt av med bryteren... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 minutter siden, Chris skrev:

Noen anbefalinger her?

En rekke å velge blant her, feks

http://stff.aeotec.com/z-wave-water-sensor

https://www.elektroimportoren.no/fibaro-lekkasjesensor/4512447/Product.html?Event=livesearch

https://www.stripsbysensative.com/drip

 

 

5 minutter siden, Chris skrev:

Hvordan kan jeg få styrt ventilatoren? Blir ventilator med egen vifte.

 

Finnes det noen komfyrvakter som støttes av RFXtrx433E?

Du kan hacke deg inn med en ESP8266 device og releer.

Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
 
Det enkleste er vel å koble stikket til ventilatoren til en Z-wave on/off-plugin. [emoji4] Men da får du ikke justert hastigheten og noen kan jo finne på å slå den helt av med bryteren... 

Nå er det ikke nevnt noe om budsjett, men min Miele ventilator prater sømløst med koketoppen via eget system. Justerer effekt opp og ned sømløst etter behov og skrur på lysene. Anbefales, det bare fungerer 100% hele tiden, ikke bare WAF, men også SAF (svigermor...) [emoji23]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Akkurat nå, iceball skrev:

Nå er det ikke nevnt noe om budsjett, men min Miele ventilator prater sømløst med koketoppen via eget system. Justerer effekt opp og ned sømløst etter behov og skrur på lysene. Anbefales, det bare fungerer 100% hele tiden, ikke bare WAF, men også SAF (svigermor...) emoji23.png

 

Det skulle jeg hatt! Svigermor har ikke ventilator og min bedre halvdel er derfor ikke vant til å slå den på, så det er bare jeg som bruker den...

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det kan jo være... men 60-tallet er jo en stund siden! Regner ikke med at kjøkkenet er originalt lenger?

Det er vel faktisk et av de mest effektive og enkleste tiltakene man kan gjøre for inneklimaet på kjøkkent.

 

 

Anyway, vi får nytt kjøkken sannsynligvis en gang i løpet av høsten (samt påbygg både her og der + garasje). Jeg kunne tenke meg noen "automatiske" hvitevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.