Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Helt ny i smartthings verden - undersøkt i ca. ett år -og i dag skal jeg hente min smartthings hub på postkontoret.

 

 

Har bestilt meg endel zigbee enheter (xiaomi mijia sensorer av ymse) og en del smart plugger for å drive litt grunnleggende automasjon av varme på eldre panelovner, og for å trigge endel scener, samt sikkerhet.

 

Har sjekket ut smartthings støtte for en rekke protokoller og produkter, og funnet ut at de støtter noe wifi enheter.

 

Som elektriker har jeg tilgang på på wifi switch og smart plugs via malmberg elektro engros. Ved et kjapt søk finner jeg ut at dette er et produkt fra Ankuoo. Problemet mitt er at jeg har søkt høyt og lavt på egenhånd om Smartthings uoffisielt støtter dette merket, eller om det finnes device handler for dem.

 

Er det noen som vet/har prøvd ut Ankuoo? Evt har device handler kode?

 

Hva annet av Wifi produkter er bekreftet/finnes det device handlers til, utover det som smartthings opplyser på sin egen side? (om det finnes noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smarthusneewben skrev:

Problemet mitt er at jeg har søkt høyt og lavt på egenhånd om Smartthings uoffisielt støtter dette merket, eller om det finnes device handler for dem.

Dessverre er da fort nærliggende å anta at konklusjonen blir at dette ikke blir enkelt for deg.

 

Det ser ikke ut som Ankuoo har en åpen API, og dermed blir det plutselig mye, MYE vanskeligere å integrere det.

Noen har prøvd seg på reverse engineering her: https://github.com/Diagonactic/Ankuoo

... men det er visst langt fra ferdig.

 

Er det noen grunn til at du MÅ bruke Ankuoo? Som elektriker har du vel tilgang til andre smarte dimmere i enten Z-wave eller Zigbee-format? F.eks. hhv. Fibaro eller Elko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ ikke bruke ankuoo :) men når en får av/på switch til 225kr så frister det såklart :) skal ikke benyttes til dimmeformål, men enkel automasjon av på. Kommer nok til å benytte elko der det skal dimmes, da jeg har forstått inne her på forumet at det finnes device handlers (sjekket dette opp når de var ny på markedet, men da virket det ikke som de fungerte mot noe annet enn elko home).

 

 

Fibaro er desverre ikke hyllevare hos elgrossister som er rettet mot firma (ahlsell, Onninen, solar osv) så der må jeg på lik linje med andre enten bestille på nett eller hos andre butikker. Kan spesialbestille, men kommer dårligere ut enn endel nettbutikker på utstyret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Smarthusneewben skrev:

men når en får av/på switch til 225kr så frister det såklart

Det er bare at dette må nok veies opp mot det å få det integrert i noe...

 

Men hvis du har erfaring med disse... hva styres de vanligvis med? Regner jo ikke med at det kun er app-styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

Du får jo z-wave plugger for 200-250 kr også?

Er ikke pluggen jeg er interessert i. Har et par z-wave og zigbee påvei av smart plugs;) er switch for kobling bak bryter/i veggboks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.