Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fins det en grei fingeravtrykkssensor?


Anbefalte innlegg

Jeg får snart ID Lock 150 i den delen av huset som jeg leier ut til turister om sommeren (jeg har alt 101 på hytta, og jeg kommer til å kjøpe en etter hvert til vår del av huset). Veldig kjekt å slippe våset med nøkler. Enten tar de dem med seg, eller så roter de dem bort. Så da kan jeg bare sette ny pinkode for hver gjest. Det blir automatisering av det også, så snart Z-Wave-modulen kommer.

 

Men jeg skal ha faste leieboere med barn i barneskolealderen fra høsten av, og da hadde det vært greit å ha en fingeravtrykkssensor ved siden av døra, med kabel ned til teknisk rom (som er like ved den nevnte døra), siden Z-Wave så vidt jeg vet ikke har noe som fungerer ennå, iallfall ikke innenfor normalt budsjett. Så kobler jeg det bare til en binær Z-Wave-sensor, og dermed kan ungen gi fingeren til døra.

 

Så vet noen om en leser som ikke koster skjorta, men kan fungere i et sånt oppsett? Jeg ser at Kjell.com har Luxorparts, med en for Arduino, men jeg har ikke det, og jeg tenkte egentlig ikke å sette opp enda en minigreie. Jeg har allerede to Pi-er på systemet, en til å ta imot og sende via MQTT med RFXtrx, Tellstick Duo og Z-Stick, og en som bare har en Tellstick Duo og lytter til den andre Pi-en og følger med på internettilkoblingen, så den kan starte om igjen den andre Pi-en, bredbåndsruteren eller hele systemet når noe har låst seg (ved hjep av 220V-releer med 12V styrestrøm).

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.