Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IKEA trådfri sensor


Anbefalte innlegg

Hei! Har søkt litt på bla. Github osv - men noen som vet om en/kan lage en device handler for IKEA sin trådfri motion sensor?

 

Fant fint DH til GU10 og E27 pærer, så de er smertefritt lagt inn som nye "things". Kan såklart bestille meg noen xiaomi sensorer osv men da tar det fort 4 uker før de kommer hit - og kjøpte med et par sensorer når jeg først var utom ikea for pærer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus har rett, som alltid. Dog legger jeg til litt info fra min erfaring :)


De fra ikea snakker kun "direkte" til en lyspære eller flere. Det du kan gjøre, er ;
legge den inn i zigbee nettverken som en "thing". Så kobler du den direkte til en lyspære. Så om du vil at noe skal skje i ST basert på movement, kan du får ST til å lese lyspærens status også handle basert på den.

Ikea sine fungererte dårlig for meg siden ikke får meg, siden jeg ønsker at lyset skal dimme opp og ned, ikke slå seg av og på. Alternativt kan man få 1 pære til å slå seg av og på, som igjen trigger noen andre til å dimme opp og ned. Jeg bruker Webcore i stor grad for å oppnå slike tråder :)

Jeg personlig liker ikea sine for den hensikten de fungerer på. Men for motion sensor som ren sensor så anbefaler jeg Xiaomi aqara motion sensor, Zigbee, de er billige små og relativt solid tilkobling når de har kommet seg på nettverk. Evt Fibaro sine om du legger ut litt mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.