Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer + Husquarna Connect?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har byttet ut min Gardena med Robonect modul og kjøpte en Husquarna 315X, Robonect kan ikke svare på om det går og benytte Robonect modul på X-modellen.

 

Ser det finnes en integrasjon mot Fibaro, kunne dette fungert i HomeSeer også? (koden ligger i link)

https://marketplace.fibaro.com/items/husqvarna-automower

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den LUA-koden fungerer, så er det bare "for noen" å kjøre på. Men det er ikke bare-bare å oversette et slikt script, og i praksis umulig hvis man ikke har tilgang til en klipper så jeg kan ikke prøve for deg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå svar fra Robonect at de nå supporterer 315X, så da ble det handlet :)

 

Da får jeg det beste fra begge, app og Alexa kontroll via Husqvarna og HomeSeer med Robonect

Endret av kimstoroy
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 2.7.2018 den 19.08, kimstoroy skrev:

Fikk nå svar fra Robonect at de nå supporterer 315X, så da ble det handlet :)

 

Dette er veldig interessant for meg også og lurer på hvordan dine erfaringer er.

 

Er dette plug'n and play? Og integrasjonen mot HS er greit? Regner med at kortet er greit å montere i klipperen, men noen utfordringer?

 

Finner ingen steder i Norge å bestille. Kjøpte du direkte fra Tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja dette fungerte meget bra. Magnus har laget en Robonect plugin så det gikk inn med en gang. Var ganske greit å montere, men kunne ha vært med brukermanual. Bestilte fra Tyskland, var en rabatt kode jeg benyttet, tror det var forum80. Sparte en del da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kimstoroy skrev:

Hei, ja dette fungerte meget bra. Magnus har laget en Robonect plugin så det gikk inn med en gang. Var ganske greit å montere, men kunne ha vært med brukermanual. Bestilte fra Tyskland, var en rabatt kode jeg benyttet, tror det var forum80. Sparte en del da

 

Det er gode nyheter. Prøvde meg på rabattkoden, men den var nok vel utgått :-) Finner ikke noe relevant rabattkode på nett heller, men får følge litt med. Nesten halv pris med den koden du brukte.

 

Plugin til Magnus; vet du hvor jeg få tak i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SteinarH skrev:

 

Det er gode nyheter. Prøvde meg på rabattkoden, men den var nok vel utgått ? Finner ikke noe relevant rabattkode på nett heller, men får følge litt med. Nesten halv pris med den koden du brukte.

 

Plugin til Magnus; vet du hvor jeg få tak i den?

@Moskus kan du hjelpe med link til Robonect plugin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør dette gratis i hovedsak for seg selv, men med mulighet for at alle vi andre bruker det gratis.

 

Du kan prøve å donere via paypal

moskus a_t gmail d_o_t com (du skjønner sikkert hvordan du skal sette sammen dette til en fornuftig mail adresse)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser jeg nå. Man må jo bare være takknemlig for at noen har kapasitet og kunnskap til å kunne utvikle slike plugins.

 

Jeg har da fått installert plugin for Robonect, men ble litt usikker da jeg så filene som bli lagt til i katalogen. Antagelig bare en navnefeil, men tenkte likevel å spørre i tilfelle det er noe mer.

 

image.png.103bcf4c7d88acf8afd751aa78797935.png

 

Skal den ene filen være en Tibberseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guahtdim skrev:

Du skal kunne slette denne uten at det ødelegger for noe.

Nei, for der ligger konfigurasjonen om hvor alle dll-filene skal ligge.

 

7 timer siden, SteinarH skrev:

Jeg har da fått installert plugin for Robonect, men ble litt usikker da jeg så filene som bli lagt til i katalogen. Antagelig bare en navnefeil, men tenkte likevel å spørre i tilfelle det er noe mer.

Hvis jeg husker riktig skal det være nok å endre navnet på den. Men jeg skal rette det en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må også endre navnet på sin config. Hvis ikke vil ikke plugin/programmet klare å plukke opp den som sin config-fil?

HSPI_TibberSeer.exe.config må endres til HSPI_RobonectSeer.exe.config

 

Jeg trodde dette var en ekstra fil som var kommet med i tillegg til korrekt config-fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, det var kun en navnefeil. Nå heter filen HSPI_RobonectSeer.exe.config, innholdet er riktig. Glemte å endre navn. ;)

 

Men det var jo enkelt da. Så da har jeg endret navn på config-filen som ble lastet ned. Dette skal være nok; ikke nødvendig å laste det ned engang til?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har testet den såvidt og jeg ble ikke imponert. Den viser status, men det fungerte ikke å sende kommandoer for meg. Mulig du får den til å virke bedre.

 

Jeg kommer til å lage min egen plugin i løpet av vinteren med bortimot de samme mulighetene som overnevnte plugin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.