Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvem som bruker Alexa i Norge? Jeg vet det er mulig å få norsk adresse nå, men hvordan få lokale værmeldinger? Og har noen klart å få «traffic» til å funke? :-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei 

Det er mulig å få norsk adresse nå. Slik at når du spør om været så får du din lokasjon. 

Jeg måtte inn å endre adresse under "This Device" og meny punktet under. Som er navnet på din device. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trafikk funker strålenede mellom Jessheim og Oslo, og været rapporteres på hjemmeadressen min. I mitt hodet er det kun språk som mangler nå, men det er vel strengt tatt kun en detalj.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ukjente grunner får jeg været på ett tettsted 7 mil unna når jeg bor i en relativt stor by (Tromsø men vær fra Nordkjosbotten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Alexa hver dag, mer og mer, og brukt det noen år nå. Får snart de nye utgavene fra amazon for review (nye echo, for bil etc).

For vår del har vi droppet Norsk, og snakker bare Engelsk hjemme uansett, og gjort det i 10 år nå, både muntlig og skriftlig både til Alexa og mellom oss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutes ago, trondkj said:

hvordan får jeg koblet alexa til spotify

Legg inn skill og sett Spotify som musikksystem i innstillingene så slipper du tell Spotify kommandoen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, aleks skrev:

Legg inn skill og sett Spotify som musikksystem i innstillingene så slipper du tell Spotify kommandoen

hva slag skill skal jeg velge det er jo flere alternativ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg velger Choose default music provider kan jeg bare velge mellom amazon Music eller Deezer.Spotify valget er grått og det går ikke å velge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, trondkj said:

jeg prøvde det du henviste til,men spotify feltet er grått og går ikke å aktivere

Fikk du lagt inn spotify som music service (før du legger den til default) og får sagt "alexa, ask spotify to play xxxxxx"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutes ago, trondkj said:

nei jeg gjorde ikke det

Får du ikke linket med spotify i heletatt (altså som service) - kan du vise screenshot av service-siden slik jeg linket til over. Jeg bruker web-grensenittet, så usikker på hva som er tilgjengelig i appen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slutt på å måtte ha adresse på Amazon.com satt til USA-adresse for at Spotify skal dukke opp? Husker det var det jeg måtte gjøre i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av flam1
      Heisann. 
      Kom innom denne nettsiden da jeg søkte opp "Tibber erfaringer". Leste meg igjennom en lang tråd, men sliter fortsatt litt. For det første, ser jeg at de fleste har "Homeseer" eller "Home Assistant", og dette skjønte jeg meg ikke helt på selv om jeg googlet litt. 
      Hvordan leser/kommuniserer Tibber med de smart-enhetene jeg allerede har? Søker den opp via WiFi, eller må jeg ha noe mer fancy som de nevnte systemene ovenfor? Og er Tibber et solid valg uansett om leiligheten er så "smart" eller ikke? 

• Av Voxior
      Dear Hjemmeautomasjon Forum Users,

Let us take you to the future

Meet 1Home, a company enabling integration of Voice Assistants (Alexa, Google Home) with Gira & Loxone Smart Home servers.
      With simplicity at heart of 1Home’s DNA, we enable you to make your home smarter in less than 5 minutes, as we do not require any additional hardware.

But not only that, you do not even require a Voice Assistant to test the solution - since there are a couple of Virtual Simulators around, enabling you to experience the new interface first and decide for a particular Voice Assistant later - Alexa or Google.

In addition to enabling the most intuitive interface of all, we also provide you with an ability to effortlessly set-up scenes in a simple-to-use dashboard.
      We would love you to try out 1Home and hear your experiences with it, where we are good and where we could be better. Our product development process is deeply interconnected with our user community, so we would encourage you to think big, our exceptional development team could deliver your proposed features to the 1Home platform sooner than you think
      We’re looking forward to hear your ideas!

Let’s take Smart Homes to the future

Visit us at: https://www.1home.io

your 1Home Team

P.S.: Google Home integration is currently in the certification process and available in beta. Please sign-up for the Beta Program here: 
      http://eepurl.com/c8jiKf

• Av BME
      Video fra Ring, som bl.a. video-ringeklokker har vært litt vel åpent tilgjengelig, for Amazon-ansatte og forskere i Ukraina.
      https://www.version2.dk/artikel/amazon-ansatte-kunne-se-optagelser-kunders-hjemmesikkerhedssystem-1087222

Hvor mange har Ring-kameraer, og hvordan kan en sikre at video ikke er tilgjengelig for andre?
    • Av k-nizm
      Hei..er det mulig å få tilgang til amazon music unlimited i norge? jeg har nettopp fått meg denon x3500h reciver med alexa støtte.men den er kun kompitabel med amazon music unlimtied.
      Jeg prøvde å starte en 30 dagers trail med svensk ip,adresse og endret amazon.com til svensk(leste at sverige har tilgang?) men det gikk ikke pga jeg kunne ikke registrere norsk visa kort.Samme med usa..
      er det noen svensk prepaid visa some kan kjøpes på nett eller andre forslag til og få tilgang?
      edit: kan jeg kansje bruke amazon gift card ?
    • Av Fermate
      Jeg fikk en mail fra Jon00 i kveld som jeg sender videre til dere med en gang:

Har ikke tid til å teste dette før til helga men synes dette ser dritkult ut!