Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Spille av lyd/TTS fra HomeSeer


Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg muligheten til å spille av lyd/TTS fra HomeSeer. HomeSeer kjører på en virtuell server og kan dermed ikke spille av lyd direkte. 

 

Tenker høyttalere sentralt plassert i 1. Etg som kan lese opp vær og busstider når «morgenmodus» aktiveres, spille av varsel om ferdig vaskemaskin, osv. 

 

Hvordan løser jeg dette enkelt/billig?

 

Chromecast Audio og ChromeCast-plugin?

Raspberry Pi og en eller annen software?

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 16.7.2018 den 8.10, ZoRaC skrev:

teste etter ferien. 

Er ferien slutt @ZoRaC ? ? Lurer på hvordan det gikk med ChromeCast audio? Jeg er også interessert i å spille av lyd og kjenner til muligheten og bruker også en PC hvor speaker klienten kjører. Dette funker fint, men ønsker også mulighet til å kunne spille av TTS og lyd uten å måtte kjøre det på en PC. NB: Litt sært, men trådløst nett er ikke tilgjengelig, kun kablet! Ser at det finnes LAN adapter til ChromeCast, men på https://store.google.com/no/product/ethernet_adapter_for_chromecast står det at den ikke lenger er tilgjengelig. Må vel ty til Kina-import...

Endret av toonwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 7.10, toonwolf skrev:

Er ferien slutt @ZoRaC ? ? Lurer på hvordan det gikk med ChromeCast audio?

 

Ja, det funker fint. :) 

Opplever dessverre ofte at plugin mister kontakt med CCA, og da virker det så

klart ikke... har en forumtråd på det mot utvikler, så det løser seg forhåpentligvis. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du testet versjon 3.0.0.25 av den nye pluginen?
Jeg har versjon 3.0.0.27 av plugin.
Har 12 CCA i huset og de fungerer fint med HS.

Bruker de primært med Spotify, men også tts fra HS på ulike ting.

Ser i loggen at de ikke får kontakt et par ganger i døgnet, men er bare sekunder, så er de oppe igjen. Svært sjelden en av mine tts til CCA ikke spilles av, men det er ikke sånn at jeg har satt de til å skravle for alt mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bio skrev:
5 timer siden, toonwolf skrev:
Fikk du testet versjon 3.0.0.25 av den nye pluginen?

Jeg har versjon 3.0.0.27 av plugin

Kjører  du HS i Windows eller Linux? Jeg kjører Windows og ser at @ZoRaC kjører Linux. Kanskje det er mer stabilt i Windows? Uansett så ser dette ut til å være en bra løsning.

 

5 timer siden, bio skrev:

12 CCA i huset

Har du "standardisert" høyttalere også. I så fall hva bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har du "standardisert" høyttalere også. I så fall hva bruker du?

 

Jeg bruker Win 10 Pro på en VM i Esxi 6.5.

 

Vi flyttet inn i nytt hus i sommer, og vi trakk høyttalerekabler fra tek skap til alle rom. Integrerte tak høyttalere fra Yamaha og BW, 12 soner.

 

Sonos var planen, men jeg kunne ikke rettferdigjøre å bruke 4-5k for en Sonos Connect Amp til hver sone. Så det ble "billig versjonen" 12_slight_smile.png

Dvs, 2 stk Russound Cav6.6 forsterkere i datarack (6 ut og 6 kilder på hver), koblet til HS med Blrussound plugin, CCA som kilde på alle innganger.

 

Det jeg sliter mest med er at HS slutter å få kontakt med forsterkerne, da disse er koblet til Esxi serveren med Rs232 til usb. Selv om HS ikke får kontakt med de så fungerer de, men jeg kan for eksempel ikke skru av forsterkerne om natten, på om morgenen osv for å spare litt strøm e.l. Noen ganger har HS kontakt med de i ukevis uten at det skjer noe, andre ganger noen dager. Uansett så står de bare på og fungerer.

Regner med problemet er usb passtrough og esxi, så jeg prøvde å koble forsterkerne til en RPi og bruke ser2net som jeg gjør med Uzb1 og Rfxcom, men siden Blrussound ikke støtter ip, bare COM fikk jeg det ikke til selv om jeg opprettet virtuelle com porter på HS serveren osv.

 

Blir vel å fase ut til en og en Sonos Connect Amp. Vi får se hva som skjer på Black Friday med prisen :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, bio said:

Jeg har versjon 3.0.0.27 av plugin.
Har 12 CCA i huset og de fungerer fint med HS.

Bruker de primært med Spotify, men også tts fra HS på ulike ting.

Ser i loggen at de ikke får kontakt et par ganger i døgnet, men er bare sekunder, så er de oppe igjen. Svært sjelden en av mine tts til CCA ikke spilles av, men det er ikke sånn at jeg har satt de til å skravle for alt mulig:)
 

Hva slags høyttalere bruker du til disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags høyttalere bruker du til disse? 
1 par YAMAHA NSIC600WH 2-way coaxial. 6.5” (16 cm) PP mica cone. 1" dome. 8 ohms.Pair.
Kjøkken

2 par YAMAHA NSIC800WH 2-way coaxial. 8” (20 cm) PP mica cone. 1" dome. 8 ohms.Pair
Stue og Gym

8 stk YAMAHA NSICS600WH 2-way coaxial. 6.5” (16 cm) PP mica cone. Dual (stereo) 1" dome. 8 ohms. Single unit.
I alle rom hvor det bare er en høyttaler i taket (soverom, bad, vaskerom, kontor)


Til tak høyttalerne ble det lagt rør, kabler og backboxer(BW 6C) i taket før taket ble gipset.

I tillegg har jeg Bowers&Wilkins CWM663 høyttalere integrert i veggen på sidene og under TVen i stua. Rør, kabler og backboxer(BW 6W) installert før veggene ble gipset. Egen surround forsterker til disse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.