Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

FitbitSeer


Moskus

Anbefalte innlegg

7ltTPTi.jpg

 

FitbitSeer lar deg hente inn innformasjon fra en eller flere Fitbit-kontoer inn i HomeSeer, slik at de kan brukes til i smarthus-sammenheng, eller bare bli publisert på en HStouch-flate.

 

FitbitSeer er nå oppdatert til å takle Fitbits påkrevde OAuth2.0, men autentiseringen er bittelitt kronglete. Etter installasjonen (bare pakk ut zip-filen i HomeSeer-mappen) og du har startet FitbitSeer, kan du legge til din første konto: Gå til Plugins -> FitbitSeer -> Configuration og trykk "Add Account" nederst.

 

Hvis du allerede har lagt til kontoer med en tidligere versjon, så behøver du ikke legge de til på nytt, men de må autentiseres på nytt.

 

På Fitbit-tab'en på root device er det en link til å få PIN-kode. Trykk på den, logg på Fitbit, og godkjenn alle tillatelser ved å trykke "OK" nederst. Da går siden til en URL som ligner på dette:

http://localhost/?code=c821b14f9abdf90ec154140108f83e613e21e7c9#_=_

... Selve PIN-koden du skal legge inn på root-devicen ligger mellom "code=" og "#_=_", som altså er "c821b14f9abdf90ec154140108f83e613e21e7c9" i dette tilfellet. Legg inn koden, og trykk OK. Hvis alt er vel, så henter plugin'en IDen din, og lager en haug med checkboxer (som jeg pr dags dato ikke husker om virker i denne versjonen).

 

 

En litt lengre, men mer utførlig oppdateringsbeskrivelse ligger på HS-forumet her: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=175280

 

Versjon 0.2.0.10 støtter heart rate-målinger. :)

 

HSPI_FitbitSeer 0.2.0.0.zip

HSPI_FitbitSeer 0.2.0.10.zip

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei Moskus. Jeg har fulgt instruksene dine men når jeg setter inn koden min får jeg bare opp 1 device ved navn Account root og en refresh now knapp.

Ingenting annet skjer. Jeg får dette i loggen:

Fitbitseer ERROR

ConfigDevicePost: Could not load file or assembly 'System.Net.Http, Version=1.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies.

 

Jeg har prøvd med mange nye koder fra fitbit.

Any idea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, eivtress skrev:

Ah. Men jeg har den hometroller sel med linux. Ser at Windows er krav. Er det ikke håp da?

Jeg er ikke sikker. Jeg tror ikke selve plugin'en har problemer med å kjøre på Linux, men biblioteket muligens har noen dependencies jeg ikke vet om.

 

Antakeligvis går det fint hvis du oppdaterer mono til "noe", men det kan jeg ikke hjelpe deg med.

Jeg ser at de som kjører HS3 på Linux (ikke fra HST) fint klarer å kjøre FitbitSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Min tanke har vært at Fitbit har jo en fin logg allerede, så jeg finner ikke opp hjulet på nytt. Her har hensikten mer vært å få verdiene inn i HS for å kunne bruke dem som triggere eller conditions.

 

Men hva tenkte du egentlig på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Min tanke har vært at Fitbit har jo en fin logg allerede, så jeg finner ikke opp hjulet på nytt. Her har hensikten mer vært å få verdiene inn i HS for å kunne bruke dem som triggere eller conditions.

 

Men hva tenkte du egentlig på?

Tanken er å få et nettbrett på veggen i stuen, med hstouch som skal vise familie kalender, i tillegg til styringer, der hadde det vært kult å kunne vise grafikk med logg fra fitbit. Men det finnes gjerne en annen måte å få dette inn i hstouch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

 

9 timer siden, Odd skrev:

Tester denne ... morsom .... HUE lampa endrer farge etter hvor mange skritt kona har tatt :)

Dette kan være en grei måte å få opp motivasjonen. Mer "Romantisk" lys hvis man beveger seg mye, så kanskje man får belønning for strevet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.