Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Raspberry Pi kommer ikke opp


Anbefalte innlegg

Har skiftet router i huset for et par dager siden, og alle enheter koblet seg fint til den nye når det ble satt på strøm. Men ikke Raspberry Pi. Ikke ser jeg den i IP-oversikten over tilkoblede enheter heller, og kan derfor ikke koble sammen HS og Rasp igjen, så nå er huset temmelig teit-hus :-P 

 

Noen som har en idè om hvordan jeg kan få liv i Rasp igjen? 

Jeg ser akksesspunktet den genererer, men det har jeg aldri brukt, så jeg vet ikke passordet for å koble seg til den. Ikke hjelper det å prøve noen av de "ukjente" enhetene jeg har i nettverket heller, via VNC. Da får jeg bare beskjed om at adgang ikke tillatt av den enheten. Så det er ingen av de.. Når jeg trekker ut nettverkskabelen fra Rasp, skjer det heller ingenting i listen over enheter i nettverket i interfacet til routeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ZoRaC skrev:

Hva står det på skjermen på RPien når du kobler den til en HDMI-kabel? Får du logget på den da?

Det har jeg ikke prøvd ennå. Har bare brukt VNC til nå. Men kan se om jeg får koblet til en skjerm i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.