Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Docker - Socat mot RPI som kjører Ser2Net


Anbefalte innlegg

Jeg har fått rotet meg til å sette opp en ubuntu 18.04 server med docker.

Serveren står i en kjellerbod og er derfor ikke egnet til å ha UZB1 og RFXcom direkte tilkoblet.

 

Tenkte jeg skulle prøve å få HA til å snurre i en kontainer, men er litt usikker på hvordan jeg skal løse koblingen mot min RaspberryPi som kjører Ser2Net og har min UZB1 og RFXcom tilkoblet.

 

Er det noen av dere som kjører tilsvarende og som kan hjelpe meg litt med hvordan man enklest setter opp dette?

 

Har funnet noen skript som baker inn socat i home-assistant for docker, men virker som man da er avhengig av han som vedlikeholder disse oppdaterer dette til enhver tid.

Akkurat nå kan det virke som at HA ikke er i siste versjon.

 

Selve Ser2Net-installasjonen på RPI er oppe og kjøre og denne benytter jeg i dag mot Indigo.

Det er selve socat--docker som jeg er usikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Var inne på samme tanke som deg men endte opp med usbip som ligger inne på rpi. Måtte nedgradere den som er standar i ubuntu 18.04 ved å legge til rasbian sin deb i source.list og installere usbip fra der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.