Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny leilighet, her ønsker jeg så mye smarthusteknologi som mulig. 
Har lekt litt med HomeSeer tidligere og fant vel at dette er et system jeg ønsker å fortsette å benytte. 

 

Skal inn med følgende utstyr. 

Samsung Family Hub kjøleskap, som jeg tenker kan bli en del av hjertet i systemet. 
Samsung 7500 Collection integrert stekeovn med Wifi tilkobling 

Samsung 65'' QLED Smart TV QE65Q9FNATXXC

Sonos i flere rom

 

Ønsker å styre lys, musikk, kamera, persienner og Alexa osv. 
 

Jeg har pr i dag kun en liten pc jeg har tenkt å kjøre HS på, jeg har også en av de tidligste utgavene RFXcomm. 
 

Hva anbefaler folket av utstyr, dingsebomser og annet gøy? 

 

 

 

Endret av LEHoisveen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LEHoisveen skrev:

Samsung Family Hub kjøleskap, som jeg tenker kan bli en del av hjertet i systemet. 

Kan den kjøre apper fra Google Play?

 

4 timer siden, LEHoisveen skrev:

Samsung 7500 Collection integrert stekeovn med Wifi tilkobling 

Hvis du finner en måte å styre denne på utsiden av Samsung-universet så er mange interesserte! :)

 

4 timer siden, LEHoisveen skrev:

Ønsker å styre lys, musikk, kamera, persienner og Alexa osv. 

Det er vel bare å "gi gass".

Fibaro Dimmer 2?

RollerTrol?

Kjøp en Alexa? ;) 

 

4 timer siden, LEHoisveen skrev:

Hva anbefaler folket av utstyr, dingsebomser og annet gøy? 

Det er et godt spørsmål! :)

Tror du har dekket det meste selv til en fin start. Hvor du har lyst til å gå videre handler om inspirasjon (og økonomi).

Her er vårt hjem og det er mye glimrende inspirasjon i Hva har du automatisert i dag-tråden.

 

Og forresten:

Robotstøvsuger er 100% selvsagt. ;) 

Neato sine er supre, og har plugin til HomeSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger et Z-wave Interface, gjerne i USB-format. Den beste er vel UZB1, men jeg er usikker på hvilken firmware den blir levert med nå (du kan spørre Tronika om han vet om den gjeldene versjonen fungerer med HomeSeer, han er flink og rask til å svare).

 

HomeSeer kan ta backup og restore nettverket til UZB1, noe som er en stor fordel (HomeSeer tar automatisk backup av nettverket . Z-stick kan kun gjøre Restore med sin egen programvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger et Z-wave Interface, gjerne i USB-format. Den beste er vel UZB1, men jeg er usikker på hvilken firmware den blir levert med nå (du kan spørre Tronika om han vet om den gjeldene versjonen fungerer med HomeSeer, han er flink og rask til å svare).
 
HomeSeer kan ta backup og restore nettverket til UZB1, noe som er en stor fordel (HomeSeer tar automatisk backup av nettverket . Z-stick kan kun gjøre Restore med sin egen programvare.
Her er svaret jegvfikk fra Tronika.

1. Har skjekket på en av enheter: Serial API version 05.07 (kalles som vanlig av brukere - versjon 5.7)

2. Kan dessverre ikke si noe ang. "dagens" hardware support av Homeseer.
Med vennlig hilsen, Sergej Vojtjuk - Kundeservice Tronika AS

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.