Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Luft/luft varmepumpe


Anbefalte innlegg

Skal ha luft/luft varmepumpe etterkvart. Denne skal monterast i trappeoppgong, så det må vera delt spjeld. Kva eksisterar av styring av varmepumper? Er det nokon merker som er betre på styring enn andre? Vil helst ha lokal styring som ikkje går via cloud.
 
Er det nokon som har anbefaling til modell?
 
 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi varmepumper har serial kommunikasjon via en port på hovedkort en kan bruke. Jeg brukte en ESP8266 og MQTT for å styre denne. Jeg hadde ZXT-120, men likte ikke dette remote greiene som ikke ble 100% samt greit å få feeback fra varmepumpen hva parameter den har samt plukker opp parameter om en bruker vanlig fjernkontroll på denne også.

 

https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2887-mitsubishi-varmepumpe-på-esp8266-og-mqtt/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Mitsubishi Kaiteki eller andre Mitsubishi modeller med wifi adapteret/Melcloud bruker man bare denne componenten med Home Assistant. 

https://github.com/o0Zz/ha-melcloud

 

Settes opp på 5 min. Så slipper man styre med slike greier som bare sender fjernkontroll signal som ikke vet status på varmepumpa. Større plus det enn at det er cloud basert. Har både Sensibo og Melcloud og Sensibo tjenesten er ofte treg/ustabil. Mitsubishi Melcloud fungerer alltid. 

 

Mutsibishi Kaiteki er en knallgod varmepumpe forresten. :) 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.