Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sensorer over Arduino på 433 mhz signal som Oregon protokoll


Hr Kotelett

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Her er noen linker jeg fikk tilsendt etter jeg spurte om hvordan en kan sende f.eks temperatur fra en sensor tilkoblet arduino på 433mhz til RFLink Gateway, kan og brukes mot alt annet som tar imot Oregon temp sensorer.

 

The links below are scripts for Arduino devices that simulate the Oregon protocol.
The first link is probably the most useful. Oregon sensors cover pretty much any type of sensor you would want to use.
There is even a version for the CM180 device which is an electricity meter.
Various RFlink users are using these scripts.
 

 

Dette ble litt way over my head, for mitt lille akvarieprosjekt, er fortsatt en rookie i arduino verden, men får ta det med tiden. Skal heller få laget en post med hvordan og hva jeg gjorde.

Men her ligger nå linkene om det er noen andre som har diy prosjekt med arduino.

Endret av Hr Kotelett
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.