Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

GPS posisjoner i homeseer


GO_Nilsen

Anbefalte innlegg

Tidligere hadde jeg Fibaro sin kontroller. Om du hadde fibaro appen på telefonen kunne man aktivere "gps tracking"

For så å lage events. F.eks, utelys går på når du er 150m fra hjemmekoordinater.

Har omsider fått automatisert garasjeporten min med nodeMCU. Virker over all forventning.

Men hvor supert hadde det ikke vert om garasjeporten gikk opp når du kom kjørende med bilen. Finnes det noe 

løsning for dette med homeseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GO_Nilsen skrev:

Tidligere hadde jeg Fibaro sin kontroller. Om du hadde fibaro appen på telefonen kunne man aktivere "gps tracking"

For så å lage events. F.eks, utelys går på når du er 150m fra hjemmekoordinater.

Har omsider fått automatisert garasjeporten min med nodeMCU. Virker over all forventning.

Men hvor supert hadde det ikke vert om garasjeporten gikk opp når du kom kjørende med bilen. Finnes det noe 

løsning for dette med homeseer?

 

Hei. Det er flere muligheter i Homeseer.

En plugin du bør sjekke er PHLocation. https://forums.homeseer.com/node/76827

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Geofency (IOS - antar det finnes flere tilsvarende til android) koblet mot PHlocation. Geofency støtter også iBeacons, så sett en liten USB iBeacon i et uttak i bilen så får du trigget i HS både at du har kommet hjem og du samtidig er i bilen. Så slipper du at garasjeporten går opp hver gang du går hjem :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Geofency (IOS - antar det finnes flere tilsvarende til android) koblet mot PHlocation. Geofency støtter også iBeacons, så sett en liten USB iBeacon i et uttak i bilen så får du trigget i HS både at du har kommet hjem og du samtidig er i bilen. Så slipper du at garasjeporten går opp hver gang du går hjem [emoji4] 
Har du link til velfungerende usb iBeacon?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bio skrev:
18 minutter siden, iceball skrev:
Anbefaler Geofency (IOS - antar det finnes flere tilsvarende til android) koblet mot PHlocation. Geofency støtter også iBeacons, så sett en liten USB iBeacon i et uttak i bilen så får du trigget i HS både at du har kommet hjem og du samtidig er i bilen. Så slipper du at garasjeporten går opp hver gang du går hjem emoji4.png 

Har du link til velfungerende usb iBeacon?

Jeg har ikke byttet mine batteridrevne til USB enda, men de jeg har på batteri fra AprilBeacon fungerer i hvert fall. Vil tro denne dermed fungerer: link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei 

 

jeg brruker HSbuddy. Vet ikke om denne finnes på apple, men fungerer bra på android. Den har mulighet til å sette geofence slik at du kan aktivere events når du entrer eller forlater en satt grense rundt huset. Det er også mulighet for å sette flere brukere om det bor flere i huset 

 

Endret av axling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.