Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trøbbel med Nexa sin AD-147


Anbefalte innlegg

Hei.

Har trøbbel med Nexa sin AD 147 plugg inn mottaker/dimmer.

Bruker den over Smartthings. 

Når jeg slår den av har jeg fortsatt 160v etter pluggen, noe som ikke er nok til å slå av lyse.

Noen annen som har samme type som kan bekrefte at den er slik?

 

Mvh

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire slike (Everspring) som kjører i sync. Hver er tilkoblet en 33 watt G9 pære. De har fungert helt upåklagelig i litt over et halvt år så langt. Ingen flimring eller noe å utsette på de!

De slukker iallefall helt fint med Halogen lyskilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Norseman said:

Har fire slike (Everspring) som kjører i sync. Hver er tilkoblet en 33 watt G9 pære. De har fungert helt upåklagelig i litt over et halvt år så langt. Ingen flimring eller noe å utsette på de!

De slukker iallefall helt fint med Halogen lyskilde.

 

Kunne du ha målt å teste hvilken spenning du har når de er avslått? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

Høres ut som en defekt enhet - spenningen skal vel være 0v i avslått tilstand??

Vet ikke jeg... Enklere 2-wire-løsninger krever jo at det går strøm gjennom kretsen, og 0V er vel ikke aktuelt da. Men jeg har aldri målt hva spenningen er selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, pederw said:

 

Kunne du ha målt å teste hvilken spenning du har når de er avslått? 

 

 

Sjekka en av mine nå, uten annet tilkoblet enn multimeteret, og den viste 8 volt når jeg slo den av.

Det er jo en halvleder som regulerer nivået her, og selv når den er "avslått" vil den lekke noe.

Måleresultatet vil jo da avhenge av hvor stor strøm det går igjennom måleinstrumentet man bruker. Men 160 volt høres ikke riktig ut uansett. 

Endret av Norseman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Norseman said:

 

Sjekka en av mine nå, uten annet tilkoblet enn multimeteret, og den viste 8 volt når jeg slo den av.

Det er jo en halvleder som regulerer nivået her, og selv når den er "avslått" vil den lekke noe.

Måleresultatet vil jo da avhenge av hvor stor strøm det går igjennom måleinstrumentet man bruker. Men 160 volt høres ikke riktig ut uansett. 

 

Nei. Enig. Må være defekt den jeg fikk. 

Takk for at du sjekket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.