Gå til innhold
  • Bli medlem
pederw

Trøbbel med Nexa sin AD-147

Anbefalte innlegg

Hei.

Har trøbbel med Nexa sin AD 147 plugg inn mottaker/dimmer.

Bruker den over Smartthings. 

Når jeg slår den av har jeg fortsatt 160v etter pluggen, noe som ikke er nok til å slå av lyse.

Noen annen som har samme type som kan bekrefte at den er slik?

Mvh

Peder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fire slike (Everspring) som kjører i sync. Hver er tilkoblet en 33 watt G9 pære. De har fungert helt upåklagelig i litt over et halvt år så langt. Ingen flimring eller noe å utsette på de!

De slukker iallefall helt fint med Halogen lyskilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Norseman skrev:

... men sannsynligvis ikke LED.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, pederw skrev:

Når jeg slår den av har jeg fortsatt 160v etter pluggen, noe som ikke er nok til å slå av lyse.

Høres ut som en defekt enhet - spenningen skal vel være 0v i avslått tilstand??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, Norseman said:

Har fire slike (Everspring) som kjører i sync. Hver er tilkoblet en 33 watt G9 pære. De har fungert helt upåklagelig i litt over et halvt år så langt. Ingen flimring eller noe å utsette på de!

Kunne du ha målt å teste hvilken spenning du har når de er avslått? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, ZoRaC said:

Ville æ å ha trodd. Men er vel mange lys som slokker på 160v også. Men tror den er defekt ja... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, ZoRaC skrev:

Vet ikke jeg... Enklere 2-wire-løsninger krever jo at det går strøm gjennom kretsen, og 0V er vel ikke aktuelt da. Men jeg har aldri målt hva spenningen er selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, pederw said:

Kunne du ha målt å teste hvilken spenning du har når de er avslått? 

Sjekka en av mine nå, uten annet tilkoblet enn multimeteret, og den viste 8 volt når jeg slo den av.

Det er jo en halvleder som regulerer nivået her, og selv når den er "avslått" vil den lekke noe.

Måleresultatet vil jo da avhenge av hvor stor strøm det går igjennom måleinstrumentet man bruker. Men 160 volt høres ikke riktig ut uansett. 

Endret av Norseman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Norseman said:

Sjekka en av mine nå, uten annet tilkoblet enn multimeteret, og den viste 8 volt når jeg slo den av.

Det er jo en halvleder som regulerer nivået her, og selv når den er "avslått" vil den lekke noe.

Måleresultatet vil jo da avhenge av hvor stor strøm det går igjennom måleinstrumentet man bruker. Men 160 volt høres ikke riktig ut uansett. 

Nei. Enig. Må være defekt den jeg fikk. 

Takk for at du sjekket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av RuneRider
      Hei,

Zipatile fra 2016. Støtter Zwave, Zigbee. (Pris ny 3 500,-) Selges for 1490,-
      Zipabox duo fra 2015 støtter Zwave, + 433Mhz (Nexa, Anslut, Cotech). (Pris ny 2 500,-)

+ Frakt

• Av L1llr
      Hei! Vil først presisere at eg har prøvd å googla meg fram til eit svar på dette før eg lagde denne posten, men der er so alvorlig mykje informasjon å finne på det som sikkert er eit enkelt svar for den som kan dette feltet. 

Eg pussa opp huset for 3-4års tid sidan og installerte nexa dimmere i alle spotlights på stue og kjøkken. Samt eit par punkt til taklampe. 
      Dette er totalt 8 forskjellige punkt som er programerte inn på ein nexa fjernkontroll som vi har brukt sidan det vart installert. 

Det eg lurer på er om det er mulig å kjøpe trådlause brytarar som går på batteri som man kan lime/skru på veggen, som man enkelt kan programere til dei forskjellige punkta? 
      Det er som regel ein "setting" av lys som vi brukar heile tida, og eg kunna ha tenkt meg å hatt denne på ein fast brytar so vi slepp å leite etter kontrollen hehe

• Av Regnex
      Hei

Jeg har et brann og innbruddsanlegg fra Jablotron som og muliggjør styring av utganger baset på en definert input. Måten det gjøres på et at systemet har en kablet BUS hvor IO-kort med 8 kanaler kan kobles til. IO-kanalene kan settes hver for seg. Jeg ønsker å bruke disse utgangene til å styre Nexa-mottakere. Er det eneste alternativet å bruke en Nexa fjernkontroll og lodde på ledere mellom knappene og utgangen på IO-kortet?, eller finnes det mer elegange løsninger? Gatewayen til nexa er ikke et alternativ ettersom jeg vil bruke Jablotron-appen til å styre mottakerene med da systemet og leveres med termostat og benytter dessuten PIR-detektorene som input for lysstyring.

• Av Nexst
      https://www.elektroimportoren.no/elektromateriell/smarthus/nexa-z-wave/001045917/Catalog.html?Event=shopmenu

• Av Kristian
      Har gjort om og bygd om på en del, og rydder nå i gamle komponenter. Selger derfor unna en hel del forskjellige deler.
      Bor i Bergen, det enkleste er henting el. levering i Bergen, men kan også sende.
      Prisene er åpen for diskusjon. Ønsker å selge mest mulig samlet, så har satt opp "pakkepris" nederst. Kommer derfor til å vente noen dager før det er aktuelt å begynne å selge enkeltkomponenter.

14 stk Sirius 3W Led GU10-pærer. 2700K, 270 lumens, RA90%, 45 grader spredning, dimbar. Brukt 2-3 år. Nypris 239 kr/stk. 500 kr, kun samlet. Link 1 stk Unilamp 6W Led GU10-pære, dim-to-warm. 2000-3000 K, 38 grader spredning, 380 lumen, RA 95%. Ubrukt. Nypris 269 kr på Elektroimportøren, selges kr. 140. Link 1 stk Widom WPM1.04S Z-wave mikromodul relé, maks 3000 VA. Lite brukt. Nypris 668, selges kr. 350. Link 1 stk Vision Z-wave repeater, kr. 250. Link 2 stk Fibaro Z-wave wall plugs, FGWPE/F-101. Maks 2500 watt. Dette er den omstridte versjon 1 som jeg tror det endte med salgsforbud mot, selges derfor billig. 80 kr /stk eller 150 kr samlet. Link 1 stk Zipato Z-wave RGBW-pære E27. Versjon 1. 150 kr. 1 stk Nexa Signalforsterker LEST-701. Kr. 100. Link 2 stk Nexa EYCR-200 plugin-dimmer. 3-24 watt for LED, 20-200 watt for glødepærer. 85 kr/stk eller 150 kr samlet. Link 2 stk Nexa EYCR-2300 plugin relé, maks 2300 watt. 85kr/stk eller 150 kr samlet. Link 3 stk Nexa LWMR-210 innbygningsdimmer, maks. 210 watt. Ikke for LED. 75 kr/stk eller 200 kr samlet. Link 1 stk Nexa WMR-3500 innbygningsrelé, maks 3500 watt. Ikke versjon 2. 75 kr. Link 1 stk Nexa LCMR-1000 innbygningsrelé, maks 1000 watt. Uåpnet i forpakning. 100 kr. Link 2 stk Nexa CMR-100 innbygningsdimmer for LED og glødelamper. 85 kr/stk eller 150 kr samlet. Link 5 stk Nexa WTE-2 doble (4-vegs) trådløse veggbrytere. Passer i bl.a. Elko rammer. 125 kr/stk eller 500 kr samlet. Link 1 stk Anslut trådløs dobbel veggbryter, uåpnet i forpakning. 25 kr. Link 1 stk Prologue trådløs temperaturgiver. 40 kr. Link  
      "Pakkepriser":

Alle lyspærer: 600 kr Alle Z-wave komponenter: 700 kr Alle Nexa/Anslut/Prologue komponenter: 1300 kr  
      Har ikke sjekket batteri i batterikomponenter. Og det er mulig Z-wave komponenter må ekskluderes før de kan inkluderes i nettverk. Alt har virket da det var i bruk.

• Opprett ny...