Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zwave og ZigBee (ect 433) hub eller stick


Anbefalte innlegg

3 hours ago, ZoRaC said:

Homey har vel alle 3? Men da må du bytte sentral...

 

Prøvde meg på homey, men returnerte den. Sikkert fin i sin tid, men vi snakker her om et system som er så tregt at i en alexa dialog bruker den faktisk 5-6 sekunder på å tenke for å skru på et lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, aleks skrev:

Prøvde meg på homey, men returnerte den.

 

Jeg solgte min i august 2016. Kjøpte den på Kickstarter, men den var for uferdig enda da (hadde den i 3-4 mnd). Hadde bare 433 MHz-enheter og hadde ikke engang hørt om Z-wave den gangen. 

 

Tror Homey er/blir et bra produkt, men det er kanskje litt for nytt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ZoRaC said:

 

Jeg solgte min i august 2016. Kjøpte den på Kickstarter, men den var for uferdig enda da (hadde den i 3-4 mnd). Hadde bare 433 MHz-enheter og hadde ikke engang hørt om Z-wave den gangen. 

 

Tror Homey er/blir et bra produkt, men det er kanskje litt for nytt enda. 

 

Ja, alså den er fin-fin selveste ideen og synes UI-en er bra, men den bærer preg av å bli laget mange år siden. Hadde de tatt UI-en, boksen og kjørt inn 4-8GB ram, en ok CPU og 120GB med lagring hadde jeg betalt en god sum for den. Når de kjører med 512mb ram, en gammel cpu og et par gb med lagring holder det ikke lenge. Nå dropper de hele UI-en og går mobile only.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

… da kunne man vel like greit kjøpt en NUC....

 

Da er en enda avhengig av sensorer og programvare. Jeg sitter enda mellom Home assistant og homeseer da jeg ikke vet om ha takler nett bedre, og pluginprisene. Det er alltid noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.