Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elko enheter i HomeSeer


INTIN RuneV

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er litt nysgjerrig på erfaringer fra de som kombinerer Elko Smart Home komponenter og HomeSeer. Stabilitet, hastighet, funksjonalitet. Er den mest vanlige løsningen for ZigBee styring å ha en egen rasberry PI og en ConBee, eller er det noen som benytter andre alternativ?

 

Hilsen Rune V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvorfor du spør... ;) 

 

DeCONZ (RasBee/Conbee) er nok det som er den beste (og eneste?) måten å løse det på. Det går helt fint å styre Elko sin RF-dimmer fra HomeSeer. :) 

Via DeCONZ GUI'et var det også mulig å "assosiere" det trådløse dimmehjulet med Elko-dimmeren, men også med andre pærer. Dette var dog litt ustabilt, og kanskje ikke noe å satse på i stor skala.

 

Elko sin termostat var det litt så som så med. Den kom fint inn i GUIet til DeCONZ, men REST APIet støttet den gangen (desember 2017) ikke termostat så det kom ikke videre til HomeSeer (eller OpenHAB eller HomeAssistant). Mulig det har endret seg til nå, men jeg tør ikke banne på det. Men så vidt jeg husker var det mulig å styre termostaten ved å endre parametrene direkte i UIet, så det burde ikke være "særlig vanskelig" å få det videre til REST og så HomeSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.