Gå til innhold
  • Bli medlem
pederw

Smartthings, Danalock og Google Home

Anbefalte innlegg

Noen som har fått Google Home til å åpne og lukke døra ved hjelp av tale kommando til Google Home. Prøvde både med og uten IFTTT, men får det ikke til. Mulig jeg kan sette opp en ''simulation switch'' i Smarthings og få endre kommandoen i IFTTT slik at den setter en scene i Smartthings som åpner døre å samme for og lukke. Men synes dette er så rotete. Rart ikke du kan bare si åpen å lukke til Google Home slik som du kan for å slå av å på lys uten noe annet korrigering gjennom Smarthings. 

Mvh Peder 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Fiskestang
      Jeg har en smartkontakt på varmepumpa fra Smart Life. 
      Netatmo blir brukt til temperatur trigger.
      Har lagt inn i IFTTT. Problemet er at IFTTT noen ganger ikke trigger når den skal, eller ikke trigger i det hele tatt. Noen ganger derimot, går det som smurt.

Noen måte å få IFTTT mer stabil?
    • Av sorath
      Hei,

Er helt fersk i automasjons-gamet, har heller ikke valgt ett system som styrer alt enda - men har begynt å eksprimentere litt med IFTTT osv.
      Har nettopp fått installert Verisure og har fra før Arlo Pro 2 med x antall kameraer.

Valget på Verisure ble tatt blant annet fordi jeg så at noen hadde fått til automatisering med IFTTT. Type Verisure "alarm på" sendes på e-post, IFTTT aktiverer deretter Arlo til Armed. Noen minutters forsinkelse her er ikke noe stress, da jeg tviler på at det er mistenkelig aktivitet utenfor huset i minuttene etter vi forlater det.

Denne muligheten forstår jeg er fjernet ift. Gmail som ikke lenger snakker med IFTTT. 

Har noen et forslag til en enkel løsning på hvordan jeg kan få kameraer på ved aktivering av alarm/skallsikring og motsatt?

Lukter jo også litt på å få ting i huset til å snakke sammen i samme slengen og gå for et system ala Home Assistant eller lignende for å koble alt sammen, type lysstyring (halogenspotter i hele huset må allikevel byttes til led, kan smarte de opp i samme slengen), iRobot produkter, Sonos, screens osv. Men om jeg kan løse Verisure/Arlo problemet enkelt før jeg kommer så langt hadde jeg satt pris på det. 
    • Av roy
      Tenkte jeg skulle poste denne ettersom jeg tror den kan være interessant for flere her.  

Ved hjelp av folk på forumet her fikk jeg lest av strømforbruket via HAN-porten. Som presentasjon av forbruket valgte jeg å gå for plattformen Google Assistant som vist i videoen under.

Mer om prosjektet kan leses på kode24. Siste del med Google Home kan leses på https://www.kode24.no/guider/smart-meter-part-3-hey-google-how-much-electricity-am-i-using/71463193. Jeg håper jo og tror at aktører som Tibber og Fjordkraft som allerede henter sanntidsdata kan tilby et tilsvarende produkt snart.

Her er alle de ulike delene:
       - https://www.kode24.no/guider/smart-meter-part-1-getting-the-meter-data/71287300
       - https://www.kode24.no/guider/smart-meter-part-2-data-storage-and-price-info/71439621
       - https://www.kode24.no/guider/smart-meter-part-3-hey-google-how-much-electricity-am-i-using/71463193

• Av Voxior
      Dear Hjemmeautomasjon Forum Users,

Let us take you to the future

Meet 1Home, a company enabling integration of Voice Assistants (Alexa, Google Home) with Gira & Loxone Smart Home servers.
      With simplicity at heart of 1Home’s DNA, we enable you to make your home smarter in less than 5 minutes, as we do not require any additional hardware.

But not only that, you do not even require a Voice Assistant to test the solution - since there are a couple of Virtual Simulators around, enabling you to experience the new interface first and decide for a particular Voice Assistant later - Alexa or Google.

In addition to enabling the most intuitive interface of all, we also provide you with an ability to effortlessly set-up scenes in a simple-to-use dashboard.
      We would love you to try out 1Home and hear your experiences with it, where we are good and where we could be better. Our product development process is deeply interconnected with our user community, so we would encourage you to think big, our exceptional development team could deliver your proposed features to the 1Home platform sooner than you think
      We’re looking forward to hear your ideas!

Let’s take Smart Homes to the future

Visit us at: https://www.1home.io

your 1Home Team

P.S.: Google Home integration is currently in the certification process and available in beta. Please sign-up for the Beta Program here: 
      http://eepurl.com/c8jiKf

• Av toonwolf
      Noen som kan hjelpe meg med å finne riktig måte å koble en Danalock UMV3 mot en EL580 fallelås (solenoid) som er satt i "omvendt" funksjon? Dvs at låsen er ulåst så lenge den ikke får strøm. Jeg har fått til noe som ligner, men da fungerer det slik at låsen låses når jeg låser opp med Danalock appen. Altså funsksjonaliteten er der, bare at den må være omvendt. Slik har jeg koblet:

DC 12v 1amp til UMV3
      + til UMV3 Grå (Power Input)
      - til UMV3 Hvit (Ground)

UMV3 til EL580
      Brun (Power output) til Rød 1 (+)
      Svart (Ground) til Grønn 1 (-)  
      Blå1 (Common) til Svart 2 (C-Felles)
      Lilla1 (Normally closed) til Gul 3 (NC-Låst)

Her er koblingsdiagram for UMV3 hentet fra UMV3 User Guide

Her er koblingsdiagram for EL580 låsen som har blitt satt i "omvendt funksjon" som gjør at låsen vil være åpen så lenge den ikke får strøm.

• Opprett ny...