Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bygge nytt hus med hjemmeautomasjon


Husbygger

Spørsmål

Hei,

 

Jeg skal bygge meg nytt hus i løpet av neste år som jeg har tenkt å automatisere i mer eller mindre grad. Jeg er nybegynner på hjemmeautomatisering, men har lest gjennom "HomeSeer skolen" og jeg synes dette virker som et lovende system med den graden av frihet som jeg ser for meg. På dette forumet her er det sikkert masse kloke hoder som kan svare meg på/ha inspill på en del spørsmål som jeg har. I utgangspunktet så tenker jeg å ha en bod i kjelleren med varmesystemet (HYSS), svært sikringsskap og en PC som kjører HomeSeer.

 

- Hva ville dere tatt med av funksjoner hvis dere skulle bygd et nytt hus fra scratch?

- Hvilke produkter vil dere anbefale? Jeg vil ikke ha dingsebomser som plugges i støpselet i veggen. Jeg vil at mest mulig skal være innebygd og helst ikke gå på batteri.

- Ting som er lurt å tenke på?

 

 

 

Endret av Husbygger
Trykte på feil knapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Vi bygger for tiden på. Gravemaskinen står i hagen.

 

I tillegg til Z-wave til styring, trekker jeg doble nettverkskontakter til alle rom, trekkerør til minst et hjørne (eller et annet sted) i hvert rom til bevegelsessensorer (Aeon Labs multisensor 6), trekkerør til vinduer (rullegardin-styring, lameller, etc).

 

Hvis du ikke vil ha plugin-moduler, så du nok planlegge hva som skal brukes til lamper og hva som skal brukes til annet utstyr ganske nøye. Ikke at det er umulig, men det er en ekstra jobb. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.