Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Får ikke kontakt med Fibaro Home Center Lite


gulbrand22

Spørsmål

Har gått til innkjøp av fibaro system med home center lite men sliter med å få kontakt. Første gangen gikk det helt ok å koble opp, men stoppet helt opp når en følger anvisningen om å gå til «Configuration» og starte oppdateringen som en skal gjøre. Først kom det opp et vindu med godkjenninger og når man samtykker så gikk hele greia i stå. Nå ser jeg kun tankehjul som går rundt og rundt på skjermen. Skal dette virkelig være så vanskelig å få til? Blir rimelig frustrert og lurer på å levere hele greia tilbake. Har dimmer2 system som skal styre lyset, kanskje etterhvert kjøpe flere fibaro enheter. Nå kjenner jeg at jeg er lei hele greia. Forsøkte først med Nexa, men sliter med vibrering i lyset fra led spotr på lav dimming. Håpte på etter anbefaling at fibaro var bedre, men nå er jeg usikker hvis det skal være så vanskelig bare å få kontakt med home center. Skulle gjerne hatt noen råd fra noen som kan vite hva feilen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Fibaro-dimmere er bedre. Så det er en trøst. :)

 

Da jeg satte opp en Fibaro HCL var det bare snakk om å putte inn en nettverkskabel, og så kjøre programvaren for å finne den på nettverket. Så kom det en oppdatering, og enheten restartet, og så fikk jeg logge inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ja, var det jeg trodde også, men nå kommer jeg ikke inn på noe i det hele tatt. finder finner centeret, men kommer ikke videre. sjekket nettverkskabel og alt virker ok. ser imidlertid at ikke alle de blå lysene på toppen lyser like sterkt alle sammen. Kan det være noe der kanskje? Hva det kan være er meg en gåte..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Satte opp ein Home Center 2 for ikkje så lenge sia, og den hengte seg fyrste gongen eg prøvde og oppdatera programvara. Måtte ta straumen og restarta, men funka greitt andre gong eg prøvde.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
12 timer siden, Moskus skrev:

Fibaro-dimmere er bedre. Så det er en trøst. :)

 

Da jeg satte opp en Fibaro HCL var det bare snakk om å putte inn en nettverkskabel, og så kjøre programvaren for å finne den på nettverket. Så kom det en oppdatering, og enheten restartet, og så fikk jeg logge inn.

 

nå har jeg testet å dra strøm ut og inn, restartet HCL, restartet mac, lastet ned fibaro finder på nytt og kommer nå ikke videre. Kun et tankehjul som spinner. Som sagt så kjørte jeg programvaren i starten og kom inn, men alt stoppet opp etter at jeg skulle ta en anbefalt oppdatering. Føler meg rimelig hjelpeløs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
26 minutter siden, Moskus skrev:

Fibaro Support burde vel være behjelpelige her...

Ja, det blir neste mulighet. Sendt mail til Elektroimportøren for å høre om de kan hjelpe også. Grunnen til det er at jeg nå har byttet brytere 2-3 ganger for å få kontakt med Nexa, og nå skal jeg returnere alt nexa til fordel for Fibaro. Når nå det heller ikke fungerer, så skulle jeg gjerne hatt besøk av en fyr som hadde fikset alt :) 

Sendte nå også mail til Fibaro support så får vi se hva som skjer. Krysser fingrer for at det ordner seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
11 timer siden, kikkomana skrev:

Mener jeg opplevde noe lignende på hc2 og Chrome, men husker ikke hva løsningen var.  Tror jeg slettet all Internett historie og cookies, eller om jeg prøvde med en annen browser. 

Takker for tipset, var inne på tanken å teste med en annen browser jeg også, så det tester jeg etterpå inntil jeg får tilbakemelding fra Fibaro support!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 29.8.2018 den 13.36, kikkomana skrev:

Mener jeg opplevde noe lignende på hc2 og Chrome, men husker ikke hva løsningen var.  Tror jeg slettet all Internett historie og cookies, eller om jeg prøvde med en annen browser. 

Takker så mye! Jeg fikk en mail fra support i dag med en liste over hva jeg måtte gjøre. Før jeg vurderte det så testet jeg med safari og jaggu så gikk det hele inn etter et par forsøk :) 

Virket som Chrome hadde satt det skikkelig i lås og at jeg samtidig mest sannsynlig hadde mistet LAN setting som de sa. Nå løste deg seg i alle fall, så nå er det bare å vente på elektriker så jeg får byttet de f.....a Nexa komponentene til Fibaro. Krysser fingrene for at jeg blir fornøyd med systemet etterhvert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.